Automobilový průmysl
Zóna za dvě miliardy
Příprava průmyslové zóny Kolín-Ovčáry, v níž postaví novou automobilku zahraniční konsorcium Toyota-PSA, bude letos stát 1,211 miliardy korun. Je to nejvyšší část výdajů z celkových 1,97 miliardy, které bude zóna celkově stát. Z celkových letošních nákladů na zónu pokryje 793 milionů státní dotace. Město ji využije na výkup pozemků a vybudování infrastruktury.
Ojetiny si počkají
Zřejmě až v roce 2004 se rozběhne program ministerstva dopravy a spojů na obnovu osobního vozového parku v ČR. Ten počítá s určitým příspěvkem státu a dalších institucí vlastníkům vozů starších patnácti let, kteří se rozhodnou staré auto zlikvidovat a pořídit si nové.
VW snížil výrobu
Recese na automobilovém trhu dopadla také na Volkswagen. Firma oznámila minulý týden v Ženevě, že musela snížit v letošním prvním měsíci dodávky všech svých značek na trh o 4,5 procenta na 354 369 vozů.
Za tři roky bez dluhů
Plán na oživení Nissanu nebude hotov příští rok, ale již tento měsíc. Oznámil to prezident a výkonný ředitel automobilky Carlos Ghosn. V dubnu má tedy odstartovat další projekt, jehož výsledkem bude obnovení růstu, ziskovosti a úplné oddlužení Nissanu.
Hledá se importér
Americký Ford, který si dosud prodával na Slovensku auta sám, není spokojen s výsledky a hledá nezávislého importéra. V současné době firma dokončuje výběr nového partnera, který by měl převzít prodejní síť značky ještě před koncem roku.
GM snižuje stavy
Největší světová automobilka General Motors začala urychlovat plán snižování počtu pracovníků, které zaměstnává v Německu. Zatímco ještě na konci loňského roku chtěla firma počet zaměstnanců snížit o 2500, teď svůj cíl zvýšila až na 3400 lidí.