Menu Zavřít

Zrodil se (další) inkubátor. Má ho na svědomí Applifting a s akcelerací byznysu pomůže fintechům z Česka i středo-východní Evropy

17. 8. 2023
Doba čtení: 4 minuty
Autor: Applifting
  • Vedení českého vývojářského studia Applifting se rozhodlo založit svůj vlastní inkubátor
  • Fintech Booster, jak už jeho název sám napovídá, má pomoci akcelerovat rozvoj nadějných firem z tuzemska i ze zahraničí orientovaných na oblast finančních technologií
  • Do programu se přitom smějí přihlásit i podnikatelé, kteří mají zajímavý byznysový nápad, leč firmu jako takovou ještě založit nestihli
  • Partnery inkubátoru se staly mimo jiné společnosti Visa, Deloitte či Česká spořitelna

Mít slibný podnikatelský nápad je jedna věc, daleko těžší však bývá vybudovat na jeho základech firmu a přetavit jej v realitu. Pokud má nicméně člověk štěstí a jeho idea skutečně stojí za to, možná narazí na lidi, kteří mu s tím pomohou. Jak? Inu, například v k tomu určených inkubátorech. Jeden takový nyní vznikl zásluhou tuzemského vývojářského studia Applifting, jež bylo před třemi lety společností Deloitte vyhodnoceno jako osmá, totiž dvaadvacátá nejrychleji rostoucí firma v Česku, respektive střední Evropě.       

Cíl nového inkubačního programu nazvaného Fintech Booster je zřejmý: akcelerovat rozvoj nadějných začínajících startupů s přesahem do oblasti finančních technologií a představit je potenciálním investorům. Mezi ně se kromě již zmíněné poradenské firmy řadí například i společnost Visa či Česká spořitelna.

V-Sharp Alpha chce podpořit nadějné univerzitní startupy. Spojení s projektem xPORT VŠE nenabídne jen finance, ale hlavně zkušenosti
Přečtěte si také:

V-Sharp Alpha chce podpořit nadějné univerzitní startupy. Spojení s projektem xPORT VŠE nenabídne jen finance, ale hlavně zkušenosti

„Fintech nás v Appliftingu baví a v minulosti jsme aktivně přispěli k rozvoji různých projektů v této oblasti. Je to zajímavý obor, v němž dnes vzniká obrovské množství nápaditých projektů,“ řekl úvodem Jiří Ettler, jenž má celý program na starosti. Ten bude fyzicky dostupný jak pro startupy sídlící přímo v Praze, tak online i pro další začínající firmy z Česka či okolních zemí. „Ve střední Evropě nemají k dispozici žádné inkubační nebo akcelerační programy, které by byly zaměřené přímo na fintech. Proto jsme přišli s nápadem Fintech Boosteru coby programu, ve kterém zakladatelům pomůžeme s validací jejich nápadu a následně i s vývojem aplikace,“ objasnil dále.

Že firma ještě neexistuje? Nevadí, hlavní je nápad

Své přihlášky do zbrusu nového inkubačního programu budou moci zakladatelé startupů posílat do 30. srpna. Za účast v něm jako takovou Appliftingu nic neplatí. „Jsem rád, že se Jirka s týmem právě do tohoto projektu pustili a že mohou mladým fintechům na začátku jejich cesty předat naše know-how a pomoci jim v rychlém startu,“ pronesl spoluzakladatel a současně šéf dotčeného vývojového studia.

Začátek Fintech Boosteru je naplánován na 27. září, kdy v Praze proběhne zahajovací dvoudenní workshop. A co se týče jeho délky, ta je stanovena na celých deset týdnů. Během nich se budou odborníci formou úkolů a mentoringových sezení snažit předat začínajícím podnikatelům své zkušenosti a přiblížit jim, jak to ve startupovém světě chodí – mimo jiné jim pomohou s nastavením adekvátního byznys modelu, managementu i správné marketingové strategie.

 

Seriál Od píky sleduje, jak se daří začínajícím podnikatelům se zajímavým byznysovým příběhem či nápadem na nový produkt nebo službu.

Máte-li pro nás nějaký námět či víte o někom z vašeho okolí, kdo některou z těchto podmínek splňuje, budeme moc rádi, pokud se nám ozvete. Vaše náměty prosím posílejte na email redakce@euro.cz.

Dobrou zprávou pro všechny talentované byznysmeny je, že se inkubátoru smějí zúčastnit i tehdy, ačkoliv ještě nestihli svoji firmu tak úplně založit. To proto, že program začíná nejprve samotnou inkubací nápadů, zatímco jejich akcelerace je součástí až kola druhého, objasňuje Ettler: „Akcelerovat špatný nápad je ztráta času, energie i financí. Proto Fintech Booster začínáme inkubací, ve které si s foundery definujeme nápad jejich projektu a zda má projekt potenciál uspět na trhu. Jen ty nejlepší nakonec postoupí do druhé fáze akcelerace, v níž se zaměříme na praktický vývoj aplikace. Zároveň plánujeme jak inkubátor, tak i akcelerátor v budoucnu opakovat, a tím každý rok podporovat zajímavé projekty.“

Interní inkubátor se osvědčil

Ačkoliv by se tak mohlo zdát, Fintech Booster není ve skutečnosti v případě Appliftingu žádnou inkubátorskou prvotinou. Pražské studio v minulosti založilo i jakýsi interní inkubační program, v rámci kterého pomáhá pod záštitou mateřské společnosti s rozjezdem projektů svým vlastním lidem. Nese jméno Voyager a vzešel z něj například web Dostupnost-léků.cz či aplikace pro správu firemních snackbarů Get Snack. Ta pomáhá mimo jiné šetřit čas back office týmu a udržet přehled o útratě jednotlivých zaměstnanců.

Zmíněná appka měla původně sloužit právě a jen zaměstnancům Appliftingu. Když se ale o ní její ,stvořitelé‘ Martin Srb a Roman Vuchtrle pochlubili na LinkedInu, rozhodli se produkt vzhledem k velkému zájmu veřejnosti poskytnout i ostatním.

MM25_AI

O svačinu se postará aplikace. Vývojáři z Appliftingu digitalizovali firemní bufet, nákup se jim strhne ze mzdy
Přečtěte si také:

O svačinu se postará aplikace. Vývojáři z Appliftingu digitalizovali firemní bufet, nákup se jim strhne ze mzdy

„Dokud máte ve firmě pět deset lidí, je řízení snack baru poměrně jednoduché,“ nechal se vloni slyšet prvně jmenovaný. „Protože nás je ale dnes v Appliftingu přes sto třicet (aktuálně už dokonce na sto sedmdesát – poznámka redakce) a ledniček máme hned několik, začalo být pro back office tým jejich řízení neúnosné. Aby nám zajistili maximální komfort, trávili spoustu času kontrolou zásob. S tužkou v ruce několik hodin denně manuálně zapisovali množství jednotlivých potravin, což je pomalé a neefektivní.“

Nyní už však díky Get Snacku může být celý tento proces podstatně snazší. „Správci stačí jednoduše naskenovat čárový kód výrobku a zadat množství kusů, které naskladnil. V aplikaci pak na dashboardu vidí, které produkty již docházejí a potřebují doplnit. Stejným způsobem probíhá i inventura, takže má firma stále aktuální přehled bez jakýchkoliv komplikací,“ doplnil Srb.

  • Našli jste v článku chybu?