PRAHA (tos) - Před několika lety bankami slavnostně zaváděné samoobslužní zóny, umožňující klientovi zadávat příkazy, zakládat termínované vklady a pořizovat výpisy z účtu bez asistence přepážkového bankéře, to mají v tuzemsku těžké. Progresivnější, především mladší klienti se rychle naučili používat telefonní a internetové bankovnictví a starší konzervativce „chytrý bankomat“ od přepážek neodlákal. Není proto divu, že samoobslužné automaty míjí většina klientů ve vestibulech poboček bez povšimnutí.
K přiznání, že služba nenaplnila očekávání, se jako první odhodlala Živnostenská banka. Terminály, instalované na jejích pobočkách, budou postupně demontovány. „Důvodem k této redukci služeb samoobslužné zóny je nízká míra využití terminálů klienty a sjednocení produktové nabídky služeb na všech obchodních místech banky,“ uvedl pro týdeník EURO mluvčí banky Ivo Polišenský. „Postupnou demontáží zařízení bude sjednocena nabídka služeb na nově plánovaných a stávajících obchodních místech. Na obchodních místech bude i nadále bankomat pro výběr hotovosti společně s funkcí získání informace o zůstatku na účtu a vkladem hotovosti,“ dodal.
Ostatní tuzemské banky o likvidaci samoobslužných zón neuvažují. Na nově budovaných pobočkách se ale už ani u nich neobjevují.