Menu Zavřít

Ztraceni v sametu

29. 4. 2005
Autor: Euro.cz

Test

Kdyby se po celé Evropě prodával Peugeot 607 stejně dobře jako letos v Česku, asi by se v Paříži nezlobili. Po třech měsících se drží ve svém segmentu na čtvrtém místě, ale hlavně předčil Mercedes-Benz třídy E. A to je přitom na trhu už pátým rokem.
Sebedůvěru do dalších let mu měl dodat jednak facelift a jednak nový motor. Zatímco zvenku se vzhled limuzíny změnil minimálně (designéři pouze modifikovali tvar mlhovek a přední partie jemně učesali), uvnitř dostal luxusní Peugeot modernější středovou konzoli s barevným displejem a spoustou tlačítek pod ním. Jakkoli byla změna v interiéru pro 607 přínosem, některé ovladače mají problematické umístění. Menu palubního počítače se prohlíží za pomoci tlačítek, která leží velmi nízko a přístupu k nim zčásti brání volič automatické převodovky. Na tradičně hloupém místě (u řidiče na levém rohu sedadla) se nachází regulace vyhřívání sedaček.
Novinka pod kapotou naproti tomu žádné výhrady nepřipouští. Sametově znějící šestiválcový turbodiesel o výkonu 204 koní důstojně pohání automobil krajinou a v případě nutnosti si s akcelerací na stovku poradí za 8,7 vteřiny. Vynikající odhlučnění a pružnost provází rovněž umírněná spotřeba, která při testu skutečně dosahovala výrobcem proklamovaných 8,4 litru nafty na sto kilometrů.
Posláním Peugeotu 607 je dopřávat posádce maximum pohodlí. Ať už se týká komfortních sedadel, filtrování nerovností vozovky nebo třeba zavírání víka zavazadlového prostoru, které je elektrické. Dokonce i při výběru výbavy vychází vstříc řidičově potenciální lenosti, neboť mezi příplatkovými položkami nefiguruje žádná, bez níž by bylo cestování v Peugeotu 607 chudší. Připlácí se pouze za navigaci, střešní okno nebo třeba kožené čalounění.
Naopak pokud se 607 pouští do jiných teritorií, postrádá to často smysl. Možnost nastavení tlumičů do režimu sport se dá pochopit, jelikož automobil je skutečně v zatáčkách tužší a lépe ovladatelný i ve vyšších rychlostech. U šestistupňového automatu je však písmeno S navíc. Do sportovního projevu má totiž vůz i po jeho zvolení daleko.

Peugeot 607 2,7 HDi
Motor přeplňovaný vznětový šestiválec
Objem 2720 cm3
Max. výkon 150 kW
Převodovka 6stupňová, automatická
Nejvyšší rychlost 230 km/h
Průměrná spotřeba 8,4 litru na 100 km
Základní cena 1 290 000 Kč

Klady
- rozsáhlá výbava
- tichý a výkonný motor
- prostorný interiér

CIF24

Zápory
- zbytečný sportovní režim na automatické převodovce
- nepraktické umístění některých ovladačů

  • Našli jste v článku chybu?
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).