Menu Zavřít

Zviditelněte se v zahraničí

15. 11. 2004
Autor: Euro.cz

FONDY EVROPSKÉ UNIE Díky dotačnímu programu Marketing mohou české firmy získat příspěvek na svou propagaci na zahraničních trzích. Dotaci lze použít i na získávání marketingových informací o těchto trzích.

FONDY EVROPSKÉ UNIE Díky dotačnímu programu Marketing mohou české firmy získat příspěvek na svou propagaci na zahraničních trzích. Dotaci lze použít i na získávání marketingových informací o těchto trzích. Dotaci minimálně 100 tisíc korun nabízí program Marketing, který je součástí Operačního programu Průmysl a podnikání (OPPP). Lze ji získat na úhradu až 46 % celkových uznatelných nákladů na projekt, maximálně však ve výši jednoho milionu korun. Cílem programu Marketing je zvýšit konkurenceschopnost českých vývozců, především více využít exportních příležitostí, které na světovém trhu existují. Podpora je poskytována formou dotace především na získávání marketingových informací souvisejících se vstupem na zahraniční trhy, na tvorbu studií a propagačních materiálů. Lze ji využít i na prezentaci podniku v zahraničí, zejména prostřednictvím internetových stránek, výstav nebo veletrhů. NEJEN PRO VÝVOZ DO EVROPSKÉ UNIE Program Marketing je určen pro malé a střední podnikatele (do 250 zaměstnanců), kteří jsou zároveň právnickou osobou. Příjemce podpory musí k datu podání žádosti splňovat především základní podmínky OPPP a také zvláštní podmínky programu, tzv. podmínky přijatelnosti projektu. Veškeré požadované doklady a náležitosti jsou specifikovány v podrobném zadání. Zahraničním trhem se v rámci zmíněného programu rozumí trh mimo území České republiky. Vedle trhů dalších členských států Evropské unie se jedná také o trhy ostatních, takzvaných třetích (tedy nečlenských) zemí. Exportérem se zde rozumí subjekt, který již vyvíjel exportní činnost, a to nejméně ve třech letech s hodnotou ročního vývozu nad pět milionů korun. Další podmínkou je, že tento subjekt hodlá prostřednictvím programu Marketing rozšířit aktivity ve stávajícím teritoriu nebo zahájit aktivity v teritoriu novém. Program je vyhlášen na období 2004-2006. Žádosti o podporu přijímají kontinuálně regionální kanceláře CzechInvestu. Konečné rozhodnutí o poskytnutí dotace vydává řídící orgán - ministerstvo průmyslu a obchodu. Konečná uzávěrka příjmu žádostí je v říjnu 2006 s tím, že přidělené prostředky mohou být nárokovány nejpozději do září 2008. UZNATELNÉ NÁKLADY

Uznatelné náklady musí splňovat následující čtyři podmínky: * byly vynaloženy v souladu s cílem programu, * bezprostředně souvisejí s realizací projektu, * jsou doloženy průkaznými účetními doklady, * byly vynaloženy po datu přijetí žádosti o podporu. Konkrétně mezi ně patří hlavně náklady na pořízení * marketingových výzkumů, * adresářů obchodních kontaktů, * podmínek tendrů, * statistik, * odborných článků, * studií zahraničních trhů, * dalších informačních materiálů potřebných pro kvalitní rozhodování o vstupu na zahraniční trh. Mezi uznatelné patří také náklady * na publicitu, * na tvorbu propagačních materiálů * na tvorbu internetových stránek včetně výtvarného návrhu prezentace podniku nebo výrobku, * na účast na výstavách a veletrzích. NA CO PENÍZE NEDOSTANETE Do uznatelných nákladů nelze zahrnout konkrétně * tvorbu propagačních materiálů v českém jazyce, * náklady na cestovné, ubytování a stravné, * tvorbu výročních zpráv, * výrobu obalů na zboží a návodů, * tvorbu ceníků, * přípravu a výrobu vizitek či firemních obálek, * osobní náklady, * náklady na služby a produkty agentury CzechTrade. Obecně nelze do uznatelných nákladů zahrnout ani * dodávky s termínem zdanitelného plnění před datem registrace žádosti, * DPH, * náklady na daňové, finanční a právní poradenství, * provozní náklady příjemce včetně nákladů na administraci, údržbu, půjčovné, nájem, telefonní poplatky, * splátky půjček a úvěrů, * sankce a penále, * náklady na záruky, * pojištění, * úroky, bankovní poplatky, * kurzové ztráty, * celní a správní poplatky, * leasing. ČASTÉ OTÁZKY * Může se programu Marketing v rámci Operačního programu Průmysl a podnikání (OPPP) zúčastnit také firma, která čerpala dotaci ze stejného státního programu? Ano. Účast ve státním programu není překážkou pro využití programu Marketing v rámci OPPP. Tedy: i pokud jste se zúčastnili státního programu, můžete se přihlásit do nového Marketingu spolufinancovaného z OPPP. * Naše firma nesplňuje podmínku vývozu nad pět milionů korun, ostatní podmínky ano. Můžeme žádat o dotaci?

Objem vývozu nad pět milionů korun v předchozích třech letech je jedním z kritérií přijatelnosti projektu. Pokud ho nesplňujete, nemůžete o podporu z OPPP žádat.

* Pokud jsme podmínku objemu realizovaného exportu splnili jen za předminulý a minulý rok, ale už teď - před koncem roku - přesahujeme požadovaný objem i letos, můžeme už žádat o dotaci? Nebo je třeba počkat až do příštího roku?

Bohužel je třeba počkat až do příštího roku. Je nezbytné, aby žadatel požadovanou pětimilionovou hranici překročil ve třech předchozích uzavřených letech před podáním žádosti.

*** Jsou uznatelné náklady spojené s dopravou zařízení a osob, které budou zajišťovat chod stánku, na místo konání výstavy? Patří do uznatelných nákladů také mzdy či jiné odměny zaměstnancům zajišťujícím chod stánku na výstavě či veletrhu?

Ve všech těchto případech se o uznatelné náklady nejedná. Uznatelnými náklady nejsou ani například ubytování, pohoštění, parkovné a ostatní osobní náklady.

bitcoin_skoleni

Příspěvek dostanete například na pořízení marketingových výzkumů o zahraničních trzích.

Bezplatná informační linka 800 800 777

  • Našli jste v článku chybu?