Kooperativa vyšla vítězně z ankety pojišťovacích makléřů v kategorii neživotního pojištění, Pojišťovna České spořitelny v oblasti životního pojištění. Ta současně vyhrála se svým produktem Flexi. Nejlepším specialistou se stala Evropská cestovní pojišťovna.
**Pojišťovna roku
Asociace českých pojišťovacích makléřů minulý týden ve středu v Top Hotelu Praha vyhlásila Pojišťovnou roku 2007 v kategorii neživotního pojištění Kooperativu a v kategorii životního pojištění Pojišťovnu České spořitelny. Nejlepším specializovaným pojistitelem zvolila Evropskou cestovní pojišťovnu. Ta loni vyhrála titul nejlepší pojišťovny roku 2006. V soutěži o Pojistný produkt roku 2007 zvítězil produkt Pojišťovny České spořitelny Flexi.
Kooperativa získala prvenství v kategoriích neživotní pojištění, pojištění průmyslu a podnikatelů, majetku občanů, motorových vozidel a likvidace škod. AIG Europe vyhrála v kategorii inovace pojistných produktů a spolupráce s makléři.
„Účast pojišťovacích makléřů, kteří vyplnili 420 anketních lístků, živý zájem pojišťoven o aktivní spolupráci i pozornost médií jsou dokladem toho, že anketa Pojišťovna roku získává stále rostoucí prestiž,“ říká místopředseda Asociace českých pojišťovacích makléřů Dominik Štros. Podle něj je anketa zároveň i odrazem stále více uznávané role pojišťovacích makléřů na pojistném trhu, a trvale rostoucího podílu pojišťovacích makléřů na celkovém předepsaném pojistném v Česku. „Vždyť jenom členové asociace dosáhli v roce 2007 více než dvaceti miliard korun předepsaného pojistného,“ dodává Štros.
Prezidium Asociace českých pojišťovacích makléřů udělilo titul Osobnost pojistného trhu Vladimíru Mrázovi za jeho celoživotní vynikající a mimořádný přínos k rozvoji českého pojišťovnictví. Mráz pracuje v pojišťovnictví už čtyři desetiletí a v roce 1991 s několika kolegy založil Kooperativu jako vůbec první komerční pojišťovnu v tehdejším Československu. Po mnoho let byl jejím předsedou představenstva a generálním ředitelem. Letos v květnu funkci opustil.
Pojišťovací makléři zorganizovali anketu poosmé. Jejím cílem je posoudit služby pojišťoven na českém trhu z pohledu nezávislých zprostředkovatelů pojištění. Podle představitelů pojišťoven jde o objektivní anketu, protože pojišťovací makléři znají hodnocené subjekty velmi podrobně.