Menu Zavřít

Zvolil jsem symbol svobody

13. 3. 2006
Autor: Euro.cz

S volbou značky pomohl spolumajiteli Dopravních staveb Brno syn

bitcoin_skoleni

Vlastimil Chládek je generálním ředitelem a spoluvlastníkem Dopravních staveb Brno. V posledních letech se z něj stal vyznavač automobilů značky Jaguár. „Nejsem veliký odborník ani milovník aut, ale nikdy nezapomenu na vůni prvního nového auta, které jsem si dopřál. Byl to v roce 1993 černý forman black-line a kvalitativní skok mezi ním a dvacet let starou škodovkou stopětkou byl ohromující. Od té doby si omamnou vůni nového auta dopřávám v celkem pravidelných intervalech. Za posledních patnáct let jezdím v průměru padesát tisíc kilometrů ročně a optimální interval výměny auta z hlediska spolehlivosti, bezpečnosti, nákladů a pohodlí je pro mě zhruba tři roky,“ říká. A proč si vybral automobil krizí zmítané značky patřící do koncernu Ford? „Pro mě velmi důležitá a uhrančivá jsou slova volnost a svoboda. Volnost v tom, co dělám, svoboda v rozhodování. Je to možná tím, že volnosti v životě podnikatele je velmi málo. Je tam mnohem více šedi, uniformity, norem, pravidel, povinností, zodpovědnosti, nekonečného se ovládání. Možná i proto jsem si zvolil Jaguár jako symbol svobody a nezávislosti. Ale poctivě musím říci, že na moji volbu vozu a jeho vybavení měl velký vliv i názor mého dospívajícího syna. Ale i to možná souvisí s výše uvedeným,“ vysvětluje Chládek.
Řízení ředitele Dopravních staveb Brno baví, přiznává, že v duchu řídí i v případě, že jede jen jako spolujezdec. „Podle stylu řízení odhaduji vlastnosti a povahu řidiče. Nejlépe je to poznat v mezních situacích. Mezi ně kromě řešení krizí na vozovce patří třeba i stání v kolonách, placení pokud a podobně. Zdá se mi, že styl řízení odhalí povahu člověka stejně neomylně, jako nás odhalí písmo u zkušeného grafologa. A myslím, že stejně podobně lze odhalit, proč ten který člověk jezdí tím kterým automobilem,“ tvrdí Chládek. Kromě třílitrového Jaguáru X-Type v tuningové úpravě žádný jiný vůz nepoužívá, tvrdí, že je zbytečné ztrácet byť minutu času starostmi o dva vozy. Jízdní vlastnosti svého vozu považuje za dokonalé. „Požitkem je díky náhonu na čtyři kola jízda v horských podmínkách,“ říká Chládek. Kvůli tvrdšímu pérování je podle něj třeba věnovat vyšší pozornost výtlukám na vozovce. Vybavení vozu označuje Chládek za mírně strohé. „Souvisí to s filozofií spíše sportovního vozu. Zvuk motoru je velmi uspokojivý,“ představuje přednosti vozu. Nákup nového automobilu plánuje generální ředitel Dopravních staveb Brno přibližně za rok. O nástupci Jaguára nemá zatím jasno. „Podmanivým očím Jaguáru, jeho vzrušujícímu chraplavému dechu a neodolatelnému zrychlení se bude těžko vzdorovat,“ uzavírá.

Vybráno z katalogu
Jaguar X-Type 3,0, cena od 1 295 000 korun

  • Našli jste v článku chybu?