Trať mezi Dětmarovicemi a Českým Těšínem zmodernizuje na maximální rychlost do 160 kilometrů v hodině sdružení firem Eurovia CS, OHL ŽS a GJW Praha a Subterra. Téměř 21 kilometrů trati vyjde na dvě miliardy korun. Staveniště předala státní organizace stavebním firmám v minulém týdnu a celá rekonstrukce by měla být hotová do prosince 2019.
Vítězné konsorcium vyhrálo v konkurenci dalších šesti uchazečů a vysoutěžená cena je o přibližně o 800 milionů nižší, než na kolik zakázku původně odhadovala Správa železniční dopravní cesty SŽDC. Rekonstrukce trati je součástí modernizace železniční trasy z Ostravy na Slovensko přes Mosty u Jablunkova a podle původních plánů SŽDC měla být dokončena v roce 2014.
Zvýšení rychlosti má cestujícím přinést zkrácení jízdních dob, pro samotnou trať pak i možnost většího zahuštění spojů včetně průjezdu více nákladních vlaků. Ty by měly po modernizovaném úseku jezdit až 120kilometrovou rychlostí, uvedl mluvčí SŽDC Pavel Tesař.
České dráhy nechtějí prodat Masarykovo nádraží. Udělají si z něj výkladní skříň
Kromě výměny kolejnic a dalších prací na takzvaném železničním svršku budou železničáři muset zrekonstruovat dva železniční přejezdy a řadu mostů. Trať rovněž dostane nové zabezpečovací zařízení, vyměněno bude trakční vedení a protihlukové zdi.
Součástí zakázky je i přestavba karvinské železniční stanice, kde vzniknou nová zastřešená nástupiště pro cestující. Ostrovní nástupiště v kolejišti získají bezbariérové přístupy nově vybudovaným podchodem, který železničáři vybudují v místě původního podchodu.
Kromě Karviné čeká modernizace rovněž zastávky v Loukách nad Olší, Dětmarovicích a Chotěbuzi. Součástí stavby je i modernizace odboček na Chotěbuz a Koukolnou.
Přečtěte si také: