Etarget, který se specializuje na internetovou reklamu PPC (pay-per-click), loni zvýšil tržby o více než 76 procent na hodnotu 2,247 milionu eur (tedy asi 64 milionů korun). Tržeb firma dosáhla na třech trzích, kde podnikala – v Česku, Maďarsku a na Slovensku. Počet aktivních klientů meziročně vzrostl téměř o 200 procent, celkově se každý měsíc zobrazí na 711 partnerských portálech asi dvě miliardy textových odkazů zprostředkovaných Etargetem.
„Když vezmeme v potaz i nárůst tržeb v prvním čtvrtletí, který v meziročním srovnání dosáhl 216 procent, svědčí to o mohutném rozvoji internetové reklamy v zemích Visegrádské čtyřky,“ říká Josef Kovář, šéf českého Etargetu.
Jeho slova podporuje předpověď mediální agentury ZenithOptimedia, jež tvrdí, že trh internetové reklamy poroste v roce 2007 nejvíce v regionu východní Evropy a na Blízkém východě. Etarget v prvním kvartále dosáhl nejvyššího nárůstu tržeb v Maďarsku (438 procent), na Slovensku zvýšil obrat o 222 procent a na již poměrně zaplněném českém trhu narostly tržby o 167 procent. Počátkem dubna vstoupila firma do Rumunska a chystá další rozšíření.
Klikáním výš a výš
Vývoj tržeb Etarget, v tisících eur
- 2003 - 129
- 2004 - 729
- 2005 - 1274
- 2006 - 2247
Pramen: Etarget