Menu Zavřít

Satelity místo billboardů: ruský startup chystá reklamní kampaně na noční obloze

9. 1. 2019
Autor: StartRocket

Ruský startup StartRocket plánuje za pomoci malých satelitů zobrazovat obrovské reklamy přímo na nočním nebi. Považuje to za další přirozený krok v reklamní branži. Očekávanou kritiku odráží mimo jiné tím, že reklama bude vidět vždy jen několik minut.

StartRocket hodlá do výšky 400 až 500 kilometrů vynést malé satelity (cubesats), jejichž pomocí bude na noční obloze zobrazovat obří reklamy. Ukázku této technologie představil v propagačním videu, na kterém prezentuje například loga McDonald’s či KFC.

„Vládnou nám značky a velké události,“ řekl šéf projektu Vlad Sitnikov webu Futurism. „Super Bowl, Coca-Cola, brexit, olympijské hry, Mercedes, FIFA. Ekonomika je krevním oběhem společnosti a zábava a reklama jejím srdcem. Budeme žít ve vesmíru a lidstvo tam začne dostávat svou kulturu,“ doplnil.

Startup plánuje zahájení projektu na příští rok, v roce 2021 už by chtěl spustit kampaně. Cenu pro klienty zatím nechtějí Rusové specifikovat, věří však, že velké značky budou mít zájem.

Podle Randy Segalové, právničky zaměřující se na vesmír a satelity, je projekt od StartRocket sice technologicky proveditelný, může však narazit u regulátorů. Hlavním problémem pro společnost může být vyvrácení rizik pro leteckou dopravu.


Přečtěte si: Vědecké počiny roku 2018, které vás udiví

Sonda agentury NASA se má téměř dotknout Slunce. Umělecká ilustrace.


Kromě právních překážek může ruský startup očekávat i velkou vlnu nevole veřejnosti, které se nebude líbit uzurpování hvězdné oblohy pro komerční účely. Představitelé společnosti se ale předpokládané kritice brání. Poukazují například na událost z loňského roku, kdy jedna společnost z Nového Zélandu vyvezla do vesmíru disko kouli, čímž rozezlila vědeckou obec.

MM25_AI

Stejně jako zmíněná disko koule, i reklamy od StartRocket by nebe ozářily jen na pár minut. „Vědci si zatím mohou odskočit na záchod nebo na kafe,“ vzkazuje Alexej Skorupskij, další z členů týmu. „Vyvíjíme nové médium. Při začátku televizního vysílání všichni reklamy nesnášeli,“ připomněl.

Dále čtěte:

Hi-tech obojky, psí Airbnb. Nové technologie oslovují i pejskaře

Revoluce v navigaci nabírá na síle. Třem slovům místo adresy věří Daimler i DB Schenker

Když robot maluje. Uhodnete, který obraz vytvořila umělá inteligence?

  • Našli jste v článku chybu?