Menu Zavřít

Létejte jako císař. Japonské vládní jumbo je na prodej

16. 8. 2019
Autor: Shutterstock

Patříte-li mezi letecké nadšence a máte-li po kapsách volných 650 milionů korun, které byste chtěli utratit za něco jedinečného, pak byste měli zbystřit. Na prodej je totiž japonská verze Air Force One. Na palubě obřího Boeingu 747 najdete vše, co byste od letadla, jež bylo určeno pro přepravu politických elit národa, čekali. Nechybí zde soukromá lůžka, konferenční stoly ani polstrovaná křesla. Vzhledem k nízkému náletu hodin lze navíc stroj označit v podstatě jako zánovní.

Jak připomíná server CNN, letoun byl zkonstruován sice již v roce 1991, během své bezmála třicetileté služby ovšem stihl nalétat „pouhých“ 16 332 hodin a absolvovat něco málo přes třináct a půl tisíce přistání. A to je na stroj s takto dlouhou historií opravdu relativně málo.

Na svých dvou speciálně upravených palubách přepravil celkem 14 premiérů ze země vycházejícího slunce, několikrát se jím svezl ovšem i samotný císař Akhito, který Japonsku vládl počínaje rokem 1989 až do letošního dubna, než jej na trůnu nahradil jeho syn Naruhito.


Čtěte také: Když se medvěd potká s neviditelným dravcem. Ruský jaderný bombardér se přiblížil na dosah USA a Kanady


Letoun se perfektně hodí pro náročné byznysmeny, kteří touží po cestování soukromým tryskáčem, ale potrpí si přitom na dostatek místa.

Jak totiž s odkazem na jeho současného majitele společnost CSDS Aircraft Sales & Leasing podotýká web Flightglobal, bývalé japonské Air Force One, pod kterýmžto volacím znakem v minulosti skutečně létalo, bylo navrženo pro přepravu maximálně 85 osob, zatímco běžné jumbo jich standardně uveze více něž čtyři sta. Zbytek prostoru byl využit tak, aby byl zajištěn maximální možný komfort těch, pro něž bylo letadlo určeno především, tedy členy vlády a císaře.

Tento Boeing 747-400 s imatrikulací N7474C přitom nebyl jediným jumbem, které vrcholoví představitelé země vycházejícího slunce využívali. Ve skutečnosti totiž byly hned dva, přičemž oba nyní patří zmíněné leasingové společnosti. Druhý z nich bude podle jejího prezidenta Boba Sirimanneho přestavěn na nákladní verzi.

Šance na nový „život“

Původní plán, jak naložit s oběma obřími letouny, přitom vypadal zcela jinak. Japonci totiž měli v úmyslu je rozebrat a prodat na náhradní součástky dohromady za 11,9 milionu dolarů (cca 276 milionů korun). Díky CSDC Aircraft Sales & Leasing však naštěstí obě jumba dostala novou šanci, byť každé z nich poněkud odlišnou.

To s imatrikulací N7474C je nyní k mání za rovných 28 milionů dolarů (přibližně 650 milionů korun).

„Letadlo bylo udržováno podle nejvyššího možného standardu. (Zákazníkovi) bude doručeno po absolvování provozní prohlídky typu C a přelakování. Vypadá, jako by právě vyrolovalo z továrny,“ píše se v nabídce zveřejněné na webu Controller.

Americké letouny se v zemi vycházejícího slunce osvědčily

Japonsko si přirozeně za vysloužilá jumba našlo adekvátní náhradu. Ve stejnou chvíli, kdy na trůn usedal nový panovník, byly do služby zařazeny dva zbrusu nové Boeingy 777-300ER, jak uvádí server Aviation International News.

Dále čtěte:

Na této skotské pláži opalující se turisty nehledejte. Oficiálně totiž slouží jako letiště,

MM25_AI

Blíží se návrat maxů? Boeing hledá lidi, kteří mu pomohou s jejich zprovozuschopněním

Žena se za letu pokusila otevřít dveře. Aerolinky ji „odměnily“ několikamilionovou pokutou

  • Našli jste v článku chybu?