Jedním z těch, kdo z programu letošních Colours of Ostrava neční, ale určitě se o něm brzo začne mluvit, je italské elektronické trio Agents of Time. V exkluzivním rozhovoru představují svou vizi „jiné“ taneční hudby.
Pro ty, kdo se orientují v současné rovné taneční muzice, není jméno Agents of Time neznámé. Od roku 2014, kdy vydali svůj první velký techhousový hit Polina, projeli největší festivaly elektronické hudby a v evropských klubech patří k výrazným tahákům.
V pátek 20. července se uznávaný projekt poprvé ukáže i v Česku, kde se předvede během dlouhého 90minutového setu na Colours of Ostrava. Při té příležitosti pořídil týdeník Euro s italským triem ve složení Andrea Di Ceglie, Fedele Ladisa a Luigi Tutolo rozhovor.
Letos uběhlo pět let od vzniku hitu Polina a vašeho prvního velkého úspěchu. Jakých bylo těch pět roků?
Jednoduše můžeme říct, že ty roky utekly strašně rychle a dosáhli jsme v nich řadu věcí, takže musíme poděkovat všem, kdo nám všelijak pomohli. Byli jsme mladí a nedočkaví, teď už jsme o trochu víc zkušenější. Vždycky se ale chceme posunovat dál a dobře víme, že před sebou máme ještě spoustu výzev. Musíme se soustředit na naši myšlenku a doufat, že se bude nabalovat víc a víc lidí.
Chystáte se na Colours of Ostrava?
Proč jste se vlastně vy tři spojili a začali hrát dohromady?
Potkali jsme se před šesti lety, předtím jsme se každý zkoušeli v hudebním byznysu prosadit sám. Po setkání jsme se rozhodli vydat společné temné album na značce Stem Records a začali si pohrávat s myšlenkou živých setů.
A během nich používáte plno „mašinek“. Kolik přístrojů vlastně během hraní máte na stole?
Zatímco Luigi a Andrea vytvářejí během setů melodie a basové linky, Luigi má na starosti bicí. A protože nepoužíváme laptopy, těch controllerů je potřeba opravdu hodně.
Na stole pak nemáte skoro žádné místo. Jak těžké je celé to soustrojí během vystoupení ukočírovat?
Přesně tak to je, vozíme si s sebou tolik přístrojů, že někdy je složité najít na stole volné místo. Ale když jsme jednou udělali to rozhodnutí, že lidem chceme předvádět odlišné sety, než na které jsou zvyklí, stojí to za to.
Přestože chytáte trendy, když poslouchám vaše taneční skladby, cítím v nich silný odér starého italského diska. Ovlivňuje vás Giorgio Moroder a hudba z jeho doby?
Inspiruje nás dobrá muzika a to je samozřejmě Giorgio Moroder, Kraftwerk a další průkopníci elektroniky. Proto hrajeme hudbu s nádechem toho starého diska a kombinujeme ji se syrovými bicími, hutnými basy a tanečními melodiemi.
Za zvuku stabilních cen: jamajská centrální banka vzdělává obyvatele reggae songy
Jak moc během svých živých setů improvizujete a necháváte se ovlivnit tancujícím davem?
Festivalová či klubová atmosféra je hlavní součástí našich setů. Díky energii lidí dosáhneme vždy toho nejlepšího. Když je atmosféra temná, promítneme ji do naší hudby, když jsou lidi veselí, hrajeme víc melodičtěji a interaktivněji. Tohle je pro nás to správné palivo!
Kromě hraní se ale věnujete i kancelářské práci ve vlastním vydavatelství Obscura. Proč jste jej vlastně založili?
Rozhodli jsme se tak před dvěma lety, protože jsme chtěli mít naprostou svobodu ve vydávání naší hudby. Chceme vydávat hudbu, která nás skutečně baví, a ne tu, která se řídí trhem.
Do Česka míříte poprvé. Co speciálního předvedete v pátek 20. července v Ostravě?
Jedeme zrovna letní turné a samozřejmě pro Colours of Ostrava chystáme něco speciálího. Kdybychom to ale teď prozradili, co by to bylo za překvapení???
Lou Fanánek Hagen: Děti mi závidějí, jak jsem si užil devadesátky
Dále čtěte: