Menu Zavřít

Toyota si splnila sen. Její hybrid ovládl Le Mans

17. 6. 2018
Autor: Toyota

Prototyp LMP1 japonské automobilky čekal na vítězství od roku 2012. Slavnou čtyřiadvacetihodinovku vyhrál až po odchodu továren Audi a Porsche.

Hybridní prototypy TS050 neměly v průběhu 86. ročníku vytrvalostního závodu konkurenci. Na čele startovního pole se střídaly jen mezi sebou. Cílovou čarou jako první projel monopost s číslem 8, za jehož volantem se střídali Fernando Alonso, Sébastien Buemi a Kazuki Nakajima.

V moderní historii čekala Toyota na vítězství od roku 2012, kdy do Le Mans poprvé nasadila vozy LMP1 s hybridním pohonem. Ke zlatému poháru měla nejblíže v roce 2016. To ale její prototyp přestal fungovat jen několik minut před koncem závodu. “Zhasnul” tehdy přímo na cílové rovince před tisícovkami ztichlých diváků.

Le Mans se tak Japoncům podařilo vyhrát až na sedmý pokus a navíc v situaci, kdy v kategorii LMP1 zůstala jako jediný tovární tým. Porsche odešlo loni, Audi už v roce 2016.

I to je důvod, proč se to nejzajímavější dělo v kategorii GTE Pro, kde bojovalo šest továrních družstev. S přehledem zvítězilo Porsche 911 RSR čísla 92 v retro nátěru Pink Pig. O druhé místo svádělo nervydrásající bitvu další porsche s vozem Ford GT. Stříbro nakonec uhájilo.

Vítězové Le Mans 2018
LMP1: Toyota TS050 #8 (Toyota Gazoo Racing)
LMP2: Oreca 07-Gibson #26 (G-Drive Racing)
GTE Pro: Porsche 911 RSR #92 (Porsche GT Team)
GTE Am: Porsche 911 RSR #77 (Dempsey-Proton Racing)

Přečtěte si rozhovor s Timem Bernhardem:

FIN25

Zůstat stále hladový. Život automobilového závodníka není jen o řízení, říká Timo Bernhard

 Timo Bernhard patří mezi nejúspěšnější jezdce ve vytrvalostních závodech

Dále čtěte:

Jako loni. Z prvního místa vystartuje v Le Mans hybrid od Toyoty

Legendární Le Mans začíná. Zatím vede Porsche a Toyota

Renesance dieselu. Bosch slibuje nejčistší naftový motor všech dob

Volkswagen byl ve čtvrtletí největší automobilkou. Koncernu vzrostly tržby na 1,5 bilionu


  • Našli jste v článku chybu?