Menu Zavřít

Ťok zvažuje konec vládního angažmá, rozhodne se do konce týdne

16. 5. 2018
Autor: čtk

Ministr dopravy v demisi Dan Ťok (za ANO) zvažuje konec vládního angažmá. Rozhodnutí oznámí do konce týdne. Ťok uvedl, že se mu „nechce“ pokračovat. Za nedávnou kritikou z řad ČSSD cítí snahy ovlivnit výběr provozovatele mýtného. Výběrové řízení za miliardy zadané ministerstvem minulý týden zrušil antimonopolní úřad.

Dlouhodobé výhrady k tomu, jak Ťok vede resort, mají komunisté, kteří jednají o tiché podpoře vznikající druhé menšinové vlády šéfa ANO Andreje Babiše. V posledních dnech se přidali i možní staronoví koaliční partneři ANO, sociální demokraté.

„Já za tím cítím trošku mýtný tendr. Pokud chtějí na ministerstvu někoho, kdo se domluví přímo s Kapschem, tak jim to nabídnu,“ uvedl Ťok.

Společnost Kapsch je současným provozovatelem mýtného systému v Česku. Ministerstvo ale jako vítěze nynějšího tendru vybralo konsorcium firem CzechToll ze skupiny PPF miliardáře Petra Kellnera a slovenský SkyToll.


Jak se vybírá mýto:

Mýtný tendr: ještě větší ostuda, než jsme doufali

 Kdo dál? Kapsch si stěžuje u antimonopolního úřadu na výběrové řízení, které ministerstvo dopravy vyhlásilo loni v létě


Antimonopolní úřad tvrdí, že zadavatel porušil zákon o zadávání veřejných zakázek. Rozhodnutí není pravomocné, ministerstvo dopravy se proti němu bude bránit. Nový mýtný systém má fungovat od ledna 2020 a podle Ťoka je jeho spuštění v ohrožení.

„Přiznám se, že přestože se udělalo spoustu dobré práce a bylo by dobře nějakou dokončit, tak se mi nechce,“ uvedl Ťok na dotaz, zda chce za takové situace pokračovat v nové vládní sestavě.

MM25_AI

Dosavadní Ťokovy práce si váží ministryně financí Alena Schillerová a ministr spravedlnosti Robert Pelikán (oba ANO). Zatímco Schillerovou Ťokova slova překvapila, Pelikán, který už oznámil odchod z politiky, řekl, že o Ťokově postoji ví. „Je to dobrý odborník, rozvážný a klidný. A člověk, který se nedá ovlivnit,“ konstatoval. Podle Schillerové ministerstvo pod Ťokovým vedením udělalo mnoho práce. Podle ní je třeba ocenit i diskutovanou opravu dálnice z Prahy na Brno, protože jde o první opravy po desítkách let.

Dále čtěte:

Komentář: Kdo kope za mýto

Další pokus. Česká TollNet zůstává v boji o provoz bulharského mýta

Šéf českého Kapsche Feix: Sliby SkyTollu nemají co dělat s realitou

Mýto neumí ani Němci. V nejdražším sporu v dějinách dal Berlín 6 miliard jen za právníky


  • Našli jste v článku chybu?