Menu Zavřít

Apple Pay rozšířil mobilní platby za obědy, vědí v Edenredu

11. 3. 2019
Autor: Edenred CZ s.r.o.

Stále více Čechů využívá při platbách za obědy tu nejrychlejší cestu – k platebnímu terminálu přiloží mobilní telefon a o nic víc se nemusejí starat. Další rozvoj pohodlných mobilních plateb je již nyní zaručen: Poté, co od loňska můžete platit nejrozšířenější platební stravenkovou kartou Ticket Restaurant s telefony se systémem Android, je totéž možné nyní i s iPhony!

„Platby chytrým telefonem se světově nejrozšířenější aplikací Google Pay nabízíme od loňského června, u Apple Pay jsme nyní součástí vstupu této služby na český trh,“ potvrzuje Jiří Brych, produktový manažer Ticket Restaurant ze společnosti Edenred. Platit mobily s oběma typy operačních systémů lze přitom nejen za obědy, ale i za volnočasové benefity. Google Pay i Apple Pay totiž funguje i pro benefitní kartu Edenred Benefits.

Podle Jiřího Brycha již nyní v restauracích Češi chytrým telefonem zaplatí za jediný měsíc ze svého účtu stravenkové karty Ticket Restaurant zhruba sto tisíc obědů. „Počet těchto transakcí každý měsíc výrazně roste a spuštění aplikace Apple Pay tuto dynamiku ještě zvyšuje,“ říká Brych. Rozvoji plateb telefonem pomáhá i vysoké zastoupení bezkontaktních platebních terminálů, kterých je nyní v České republice již více než devadesát procent.

Zajímavostí podle Brycha je, že majitelé chytrých telefonů platí v restauracích víckrát za měsíc než lidé, kteří používají klasickou plastovou kartu, naopak méně nakupují v prodejnách potravin a supermarketech. „Mobilní platby tak vlastně podporují pravidelné stravování, ze kterého nejvíce profitují restaurace a jídelny,“ uvádí Brych.

V průměru podle něj za jeden oběd placený mobilem lidé platí částku 130 korun. U volnočasových benefitů je to v průměru 515 korun. „Lidé u plateb benefitů telefonem oceňují, že zde odpadá nutnost zadávat při platbách nad 500 korun PIN, neboť telefon používá jiná bezpečnostní řešení,“ doplňuje Brych.

Rozvoj mobilních plateb je dalším důkazem, že si Češi oblíbili digitální formu čerpání svých benefitů. Ukazují to i zkušenosti s firemními cafeteriemi, tedy digitálními portály na jejich správu. Firmy prostřednictvím cafeterií dávají lidem vybrat, zda chtějí používat stravenky či benefitní poukázky v papírové podobě, nebo ve formě platební karty. „Zatímco dříve si karetní řešení ve velkém vybírali zejména zaměstnanci IT firem nebo finančních institucí, teď je čím dál tím oblíbenější i u výrobních podniků nebo státních organizací,“ doplňuje Jiří Brych.