Zahraniční expanze e-shopu je skutečně obrovskou šancí, jak se posunout dál ve svém podnikání a zajistit si tak stabilní vyšší příjem.
Statistika hovoří jasně. Česká republika nemá, co se počtu e-shopu týče, minimálně v evropském kontextu konkurenci. To sebou ale nese i jisté negativum. Český e-commerce sektor je nesmírně konkurenční. Proto se stále více tuzemských e-shopů začíná poohlížet po zahraničí.
Pro zákazníky, kteří budou nakupovat ze zahraničí, ovšem musíte připravit ideální prostředí, což může mnohé majitele e-shopu odradit. Ideální možností je pronajmout si internetový obchod Upgates, který je na zahraniční expanzi e-shopu skvěle připraven.
Na co je třeba se zaměřit, když chcete prodávat v zahraničí
- Průzkum trhu by měl být na prvním místě. Důkladná analýza trhu a také průzkum konkurence se skutečně vyplatí. Chybu uděláte, pokud si nezjistíte, jak to vypadá v místě, kam chcete e-shop expandovat. Zaměřte se na legislativu dané země, detailní znalost cílové skupiny, jakým způsobem lidé nakupují a pozor na kulturní odlišnosti. Daňové a právní předpisy jsou nesmírně důležité.
- Profesionální překlad a lokalizace textů je rovněž nesmírně důležitým krokem. Zákazník by totiž neměl poznat, že se v podstatě pohybuje v prostředí zahraničního e-shopu. Maximální možná úroveň lokalizace vám přidá na důvěryhodnosti. Texty by měly být srozumitelné, autentické a samozřejmě čtivé. U pronájmu e-shopu od Upgates můžete jednotlivé jazykové mutace pohodlně spravovat z jedné administrace.
- Důležitá je rovněž analýza klíčových slov, která je základním stavebním kamenem. Bezpochyby i v zahraničí platí, že je třeba zvolit klíčová slova, která mají hledanost v daném jazyce. Vhodně je třeba zakomponovat do textů, protože budou součástí správného SEO nastavení e-shopu. Tím samozřejmě získá prodejce výrazně lepší výsledky v internetových vyhledávačích a pozicích.
- Pozor na DPH a odlišné zákony. Důkladně si prostudujte zákony a pravidla, která v cílové zemi platí. Pravidla v rámci EU jsou poměrně harmonizovaná, přesto existují výjimky. Například výše DPH se napříč evropskými státy liší. Nastudujte si také, jak DPH ze zahraniční správně odvádět. Lišit se mohou rovněž reklamační podmínky a zásady pro zpracování osobních dat.
Expanze do zahraničí není žádná věda, i když se to jeví jako poměrně náročný proces. Naopak pokud váš online obchod funguje, je zahraniční expanze e-shopu tím nejlepším, co můžete udělat a posunout svůj byznys opět dál, čímž zvýšíte své zisky.