Správný outfit má zvláštní význam
V podnikání má správný outfit zvláštní význam, protože ovlivňuje profesionální image, ale také image společnosti, ve které pracujeme. Za posledních 100 let prošel způsob oblékání do práce mnoha úpravami a jeho změny byly do značné míry ovlivněny současnou módou. Tak tomu bylo například v 70. letech, kdy se do stěn kanceláří dostal hippie styl (zvonky a špičaté límce košil). Od 90. let jsou principy business dress code přesně definovány a jsou platné ve většině velkých společností a korporací.
Tři typy business dress code – podle kterého byste se měli řídit?
V rámci business dress code můžete rozlišit až 3 typy oblečení. Každý z nich se vyznačuje různými prvky oblečení a je platný v různých situacích. Nejoblíbenější je klasický dámský kostýmek. Tento styl by měli dodržovat ženy, které musí při své každodenní práci zastupovat sebe nebo svou společnost na oficiálních obchodních jednáních. Takoví lidé jsou mimo jiné zaměstnanci společností nebo poradenských společností, právníci a politici.
Další dva typy jsou business smart a business casual, tj. méně formální dress code. První typ se používá v kanceláři nebo na méně formálních obchodních jednáních. Zajímavé je, že právě tyto principy jsou nejčastějším oděvem zaměstnanců českých i světových společností. V rámci toho si můžete dovolit míchat barvy, textury a přidávat do svého formálního oblečení prvky svého vlastního stylu. Hodit se vám budou černé kalhoty, světlá halenka a Moschino kabelka.
Po jakých barvách sáhnout?
Barva oděvů má v podnikání velký význam. Podle psychologie barev mohou barvy zprostředkovat konkrétní informace o naší povaze nebo přístupu ke konverzačnímu partnerovi. Proto ve formálních situacích stojí za to jim věnovat pozornost. Nejvýhodnějšími barvami jsou: šedá, tmavě hnědá, modrá, bílá, béžová, černá, kaštanová nebo tmavě zelená. Je však lepší se vyhnout červené, tyrkysové, oranžové a růžové barvě. Naopak modré doplňky přinesou pocit pohody a klidu. Pořiďte si modré lodičky na eobuv.cz. Dámské boty by měly pokrývat prsty a patu, zatímco podpatek by měl být vysoký 4 až 8 cm.
V šatníku ženy by na obchodní jednání neměly chybět bílá, matná, uniformní a neprůhledná halenka nebo košile, sako přiléhající ke kolenům nebo mírně nad kolena nebo elegantní látkové kalhoty, černé kožené doplňky - kabelka, boty a opasek, punčocháče tělové nebo černé barvy a samozřejmě také diskrétní šperky. Všechny prvky outfitu by měly být ve stejném stylu a vytvářet harmonický celek. Znamená to správné přijetí člověka a jeho profesionalitu. Když píšeme o konzistenci, máme na mysli barvy, materiály, textury, design, to je vše, co vytváří váš styl a nakonec váš vzhled.