Menu Zavřít

Etický kodex Bohemia Energy pomáhá chránit zákazníky

12. 2. 2019
Autor: Bohemia Energy

Změna dodavatele energií se vyplatí, uvědomuje si to stále více lidí. Ušetřit můžete značné peníze. Vedle ceny ale odborníci doporučují sledovat také to, jestli je vybraná firma spolehlivá, stabilní a zejména, jak dodržuje etické standardy.

Ochrana spotřebitele je prioritou nejenom ERÚ, ale i dalších institucí. Zabývat se jí má i plánovaná novela energetického zákona. O větší ochranu spotřebitelů se aktivně zasazuje také Bohemia Energy. Firma své zásady férového jednání deklaruje v etickém kodexu, který v plné míře respektuje Vzorový etický kodex ERÚ. „I když jsme drtivou většinu doporučení ERÚ dodržovali již v minulosti, chceme našim zákazníků usnadnit orientaci, a proto jsme naše zásady sepsali do podoby oficiálního dokumentu,“ říká Robert Šíma, ředitel zákaznické péče Bohemia Energy. Etický kodex tak obsahuje řadu konkrétních kontrolních mechanismů, které zákazníky firmy chrání.

 Etický kodex Bohemia Energy

Celá skupina Bohemia Energy například při prodeji využívá uzavírání smluv přes tablety, u nichž lze jednoduše ověřit, kde byla smlouva podepsána. Žádná zákaznická smlouva, uzavřená obchodním zástupcem Bohemia Energy, není puštěna ke zpracování, aniž by se zákazníkem nebyla ověřena prostřednictvím verifikačního telefonického hovoru. „Těmito hovory ověřujeme, zda si je zákazník vědomý, že uzavřel smlouvu s naší společností, zda s podpisem souhlasí a jaké tím získal výhody,“ vysvětluje Robert Šíma. „Vedle vyjádření spokojenosti s jednáním obchodního zástupce může vznést k uzavřené smlouvě doplňující dotazy, na které mu naši pracovníci profesionálně odpovědí,“ dodává.

 Schůzka

Důležitý orientační bod

Jak významný je etický kodex pro ochranu zákazníka i jako orientační bod mezi jednotlivými energetickými firmami, se prokázalo nedávno. „Poslední dobou jsme zaznamenali případy, kdy někteří dodavatelé při změně dodavatele nepostupovali v souladu s doporučovaným etickým kodexem. Na základě udělené plné moci zákazníkovi nabídli, že v jeho zastoupení přechod zařídí a původní smlouvu řádně ukončí. To se však nestalo, protože se dopustili pochybení a smlouva se zákazníkem tak stále zůstala v planosti,“ upozorňuje Šíma.

Tento problém se týkal zejména společnosti ČEZ, která se snažila udržet si stávající zákazníky. Často jim slibovala, že proces změny předčasně ukončí za ně, pak se ale objevily v administrativním zajištění tohoto kroku nedostatky. A právě zde se ukázalo, jak je důležité, že se Bohemia Energy hlásí k etickému kodexu podle doporučení ERÚ. „V etickém kodexu jsme se zavázali k tomu, že v procesu změny dodavatele budeme postupovat vždy tak, abychom zákazníky nevystavili žádným sankcím, ani riziku omezení nebo přerušení dodávky elektřiny či plynu,“ říká Robert Šíma a dodává: „Proto jsme iniciovali jednání s ČEZem a vyzvali jej k dodržování kodexu. ČEZ své pochybení uznal a slíbil nápravu.“