Pokud chcete svůj starší vůz dlouhodobě udržovat v dobré kondici, nebojte se využívat služeb autorizovaných servisů. Ty mají totiž povětšinou pro majitele starších aut výrazně zvýhodněné sazby. Třeba jako Peugeot s programem Každý věk má své výhody.
Hlavním důvodem, proč majitelé starších vozů přestávají jezdit do autorizovaných servisů, je mýtus, že by oprava byla výrazně dražší, než v nespecializovaném autoservisu. To možná platilo před 20 lety, když byla auta ještě konstrukčně poměrně jednoduchá, ale dnes je situace zcela jiná. Oprava i staršího ojetého vozu vyžaduje přesné servisní postupy, jinak řidič riskuje řadu problémů a také ztrátu hodnoty svého auta. Kromě toho spousta značek a jejich autorizovaných servisů vychází majitelům starších vozů výrazně vstříc zvýhodněnými cenami na originální díly, případně i práci. Například u Peugeotu se sleva v rámci programu Každý věk má své výhody zvyšuje, čím je vůz starší. Kromě toho třeba právě Peugeot nabízí vybrané díly i odborně repasované s plnou funkčností i zárukou, které jsou cenově ještě výhodnější, například filtry pevných částic FAP.
Právě použití originálních náhradních dílů i při opravách či údržbě je čím dál důležitější. Automobil je složitým konstrukčním celkem složeným ze spousty dílů a pro jeho bezvadnou funkčnost je žádoucí, aby byly i po letech jeho jednotlivé prvky ideálně sladěny. Jen tak může být zajištěna odpovídající bezpečnost, jízdní vlastnosti, komfort a také dlouhodobá spolehlivost a životnost.
Nač platit stejnou částku za horší kvalitu?
Autorizované servisy používají k údržbě i opravám výhradně originální díly, které jsou identické s těmi, jež jsou použité při prvotní montáži vozu, a tak má majitel vždy jistotu, že daný díl je určen přímo pro jeho vůz a samozřejmě se na něj vztahuje také odpovídající záruka. To je velký rozdíl oproti neautorizovaným opravnám a „garážovým“ servisům, které často používají díly s nižší kvalitou a tedy i výdrží, přičemž vyřízení případné reklamace je hodně problematické. Vzniká také riziko nižší bezpečnosti a funkčnosti auta, přitom je mnohdy cena dílů z tzv. druhovýroby srovnatelná s originálními díly. A platit stejnou částku za horší kvalitu se přece nikomu nechce.
Jenže díly nejsou jedinou součástí celkové ceny za servis, je nutné započítat i práci, a tak si na příkladu značky Peugeot ukážeme i další výhody autorizovaného servisu. Ten totiž už při příjmu zakázky sdělí zákazníkovi kvalifikovaný odhad celkové ceny, neboť přesně ví, jak dlouho který servisní úkon trvá. I zde je tedy propastný rozdíl oproti jiným servisům, které často odhadují cenu „od oka“ a nakonec účtují ještě více, aniž by zákazník věděl za co. Autorizovaný servis také díky modernímu vybavení a potřebné diagnostice přesně ví, jaký díl je nutné opravit a nemění nic zbytečně.