Menu Zavřít

Jak covid-19 ovlivňuje byznys? Pomáhá digitální pracoviště

27. 4. 2020
Autor: Accenture

Chytré digitální pracoviště pomáhá firmám řídit produktivitu v nejistých časech. Pandemie covid-19 přinesla celé společnosti humanitární a sociální krizi, která zcela bezprecedentně zasáhla do osobních životů, stejně tak jako do zaměstnání a podnikání. Důsledky budou mít dlouhodobý dopad, kterému bude třeba se přizpůsobit.

„Hlavní prioritou je samozřejmě ochrana zdraví
a bezpečnosti, a to i na pracovišti. Firmy proto musejí přijímat
rychlá, vysoce kvalifikovaná rozhodnutí a okamžitá opatření na ochranu
a podporu svých zaměstnanců. Musejí také zajistit, aby klíčové obchodní
operace pokračovaly bez přerušení,“
říká Václav Urban, senior manažer
zodpovědný za divizi Microsoft z Accenture
Česká republika
.

Z technologického hlediska covid-19 zásadně zkracuje
více než desetileté úsilí digitální transformace, a to do období pouhých
šesti měsíců. Urychluje tak migraci do cloudu a přináší „skokovou
automatizaci“ firem.  

Efektivní využití cloudu může zajistit, aby společnosti byly
krátkodobě odolné vůči extrémním nárůstům či propadům poptávky. Zahrnuje též
řízení rizika infrastruktury a zmírňování závislosti na lidech při údržbě
datových center, zavádění okamžitých inovací a sladění technologických
nákladů s rychlými výkyvy v poptávce.

Václav Urban

Takzvaná „skoková automatizace“ zrychluje stávající
investice do automatizace společnosti a zvyšuje odolnost jejích systémů.
Děje se to formou odstranění překážek v oblasti aplikací
a infrastruktury a uvolnění lidských zdrojů se zaměřením pozornosti
na problémy s vyšší prioritou. Během pandemie může automatizace zároveň
pomoci sledovat umístění, bezpečnost a produktivitu všech zdrojů
v rámci celkového plánu kontinuity podnikání.

„V situaci, ve které jsme nyní s ohledem na
dopady této pandemie, je teď nejvyšší čas jednat. Odkládání rozhodnutí
a zpožděné reakce mají okamžitý a dlouhodobý dopad na kontinuitu
podnikání. Aby firmy minimalizovaly ztráty, narušení podnikání a chránily
zaměstnance, musejí nyní podniknout rychlé kroky a začít vytvářet chytré
digitální pracoviště. Řešení Elastic
Digital Workplace
společnosti Accenture umožňuje vytvořit na pracovišti
vysoce rozšiřitelné prostředí, které umožní rychle škálovat a dynamicky se
přizpůsobovat měnícím se obchodním potřebám na základě globálních
a místních podmínek,“
doplňuje Václav Urban, senior manažer Accenture
ČR.

Firmy by v současné situaci měly zvážit následující
tři zásady:

Chraňte a podporujte své zaměstnance

Vytvořte takové podmínky pro práci, aby lidé mohli vzdáleně
pracovat pomocí profesionálních nástrojů pro digitální spolupráci. Rozvíjejte
potřebné dovednosti podporující využití těchto nových způsobů práce.

Maximálně vycházejte vstříc zákazníkům

Přizpůsobte se měnícím se globálním a místním podmínkám
tím, že vyjdete vstříc potřebám zákazníků. Jednejte transparentně
a s pochopením.

Zajistěte kontinuitu vašemu podnikání

Zajistěte účinnou podporu vztahů s dodavateli a B2B partnery. Rozvíjejte nové obchodní procesy tak, aby se efektivně přizpůsobily novým typům spolupráce a aktuální formě rozhodování.

Šest dimenzí pružného
digitálního pracoviště

Zdroj: Accenture

1. Kultura
technologického prostředí

Vytvořte technologické
prostředí, které umožní efektivní práci na dálku a vhodnou komunikaci se
zákazníky i uvnitř firmy.

2. Pružná spolupráce

Rychle nasaďte nástroje
spolupráce v celé organizaci a vytvářejte přímé cesty k zákazníkům, partnerům a
dodavatelům.

3. Virtuální pracovní
prostředí

Vyhodnocujte a urychleně
nasazujte zařízení pro vzdálenou spolupráci. Využívejte virtuální prostředí k
podpoře uspokojování zvýšené poptávky.

4. Bezproblémové
připojení

Umožněte spolehlivé a
bezpečné připojení ke vzdálené síti z domovů zaměstnanců a bezproblémovou
integraci se zákazníky a partnery.

5. Distribuovaná
kontinuita

Zlepšujte plány
kontinuity vašeho podnikání tak, aby zahrnovaly optimalizaci počtu zaměstnanců,
omezení cestování a možnost práce na dálku pro většinu zaměstnanců.

6. Adaptivní
zabezpečení

Zajistěte, aby procesy
založené na výjimkách a nedůvěryhodné přístupy k síti byly automatizovány díky
detekci a reakci správy koncových bodů.

Více na https://www.accenture.com/cz-en