MND, Moravské naftové doly.
Do průzkumu bylo zapojeno 2 223 českých domácností. Jednotliví respondenti, byli dotazováni, do jaké míry by svého dodavatele energií doporučili. Výsledky byly měřeny metodou NPS (Net Promoter Score), která hodnotí, v jaké míře jsou respondenti ochotni doporučit přátelům nebo známým svého dodavatele energií. Skóre NPS se pohybuje v rozpětí mezi 100 a −100. Čím blíže je 100, tím více zákazníci daného dodavatele doporučují, a naopak. Z celkových výsledků vyplynulo, že získat od zákazníků doporučení je v energetice obtížné. Potvrdil to průměr NPS celého odvětví, který se se pohybuje jen kolem hodnoty 11 a běžná jsou i záporná čísla. MND, Moravské naftové doly dosáhly v porovnání s ostatními dodavateli vysoce nadprůměrného výsledku s hodnotou 35 a míra doporučení zákazníků je pro energetiku u MND mimořádná.
Následující graf ukazuje pořadí jednotlivých dodavatelů energií i s průměrem celého odvětví
„Velmi nás těší vysoká míra ochoty zákazníků nás doporučit dále svým přátelům a známým. Je to pro nás současně i velký závazek, protože takové doporučení není vůbec běžné. Získaného pomyslného titulu „nejdoporučovanější dodavatel energií“ si proto velmi vážíme a vynaložíme maximum úsilí, aby s námi zákazníci byli spokojeni i v budoucnu,“ komentuje Jan Sýkora, ředitel marketingu a komunikace.
Co zákaznici nejvíce oceňují na MND?
Při výběru svého dodavatele energií jsou zákazníci stále nejvíce motivováni cenou a dlouhodobou výhodností. MND již od svého vstupu na trh s energiemi nabízejí dlouhodobě výhodné energie. Hlídají ceny plynu a elektřiny zákazníkům tak, aby jim zůstaly výhodné dlouhodobě. Plyn z první ruky dodávají přímo od těžaře, bez zbytečných prostředníků, automaticky s 6% slevou jako prémií za věrnost.
Důležitá je také samotná komunikace s dodavatelem energií. MND mají k dispozici bezplatnou zákaznickou linku, na kterou je možné volat sedm dní v týdnu od 8 do 20 hodin. Proškolený operátor pomůže s jakoukoliv životní situací spojenou s energiemi. Jednat se může nejen o nezávaznou kalkulaci, kterou jim vypracuje zdarma, ale třeba i o pomoc s převodem energií v důsledku stěhování.
Zákaznici u MND velmi oceňují jednoduché a srozumitelné dokumenty, díky kterým je hned od počátku jasné, jaké jsou podmínky spolupráce. Všechny tyto dokumenty pak mohou podepsat pohodlně online přes mobil nebo počítač.
Topná sezóna se pomalu blíží, a tak je nyní nejvyšší čas promyslet, zda u svého dodavatele setrvat nebo zvážit jeho změnu. Ušetřit je totiž možné nemalé peníze. Jak postupovat? Stačí si nechat spočítat kalkulaci, porovnat ji se svým stávajícím vyúčtováním a rozhodnout se. Změna je snadná. Ročně svého dodavatele energií mění až 300 tisíc zákazníků.