Hlavní hlasování je v plném proudu, poběží až do 1. listopadu. Na Vaše hlasy čeká celkem 83 projektů, osobností a služeb. Jejich kompletní výčet i hlasovací formulář najdete na webu ankety.
Kategorie, ve kterých rozhoduje veřejnost
Cena popularity – nejúspěšnější projekt u hlasující široké veřejnosti. Letos můžete svým hlasem podpořit například pořady Mikýřova úžasná pouť internetem, Vinohradská 12 nebo Šťastné pondělí.
Zpravodajství – mediální projekty ze světa všeobecného zpravodajství a publicistiky. V této kategorii se utkají například nováček Investigace.cz, loňský vítěz Seznam Zprávy nebo server iRozhlas.cz.
Internetové obchodování – projekty, které vytváří uživatelsky co nejpřívětivější místo pro e-nakupování. Letos nominace veřejnosti poslaly do hlavního hlasování například Kytary.cz, Knihobot.cz nebo Scuk.cz.
On-line video – originální české videopořady, kanály na YouTube nebo Twitchi a další zajímavé počiny na poli internetového videa. Na vaše hlasy v této kategorii se těší například Prostor X, Bitcoinovej Kanál nebo Retro Nation.
Podcast roku – nejzajímavější, nejzábavnější a nejpoučnější obsah české audioscény. Mluvené slovo má velkou základnu fanoušků, ti do finále poslali například Podcast Paměti národa, Přepište dějiny, loňského vítěze U Kulatého stolu a další.
Nástroje a služby – praktičtí pomocníci pro řešení každodenních situací. Internetová veřejnost v nominační fázi ankety doporučila například Donio, Hlídač státu nebo Filmtoro.
Zájmové weby – různorodé úzce profilované weby určené pro specifickou cílovou skupinu uživatelů. V této kategorii zabodovaly například Kosmonautix.cz, Živě.cz, Headliner a další projekty.
One (wo)man show – jakýkoliv projekt či aktivita, kterou vytváří jeden člověk. Mezi tvůrce, kteří se probojovali do finálního hlasování, patří například TMBK, Broňa, nadšený učitel angličtiny z Brna nebo Lukáš Hejlík se svou Gastromapou.
Odborná porota, složená z osobností s mnohaletými zkušenostmi z oblasti podnikání, mediálního a internetového světa, bude rozhodovat v těchto kategoriích:
Anticena – projekt, událost či aktivita problematického charakteru. O nelichotivé ocenění se letos utkají tyto projekty: Kapitoly týkající se digitalizace v Národním plánu obnovy, Pokus o omezení přístupu o nahlížení do katastru nemovitostí nebo Strakovka na TikToku.
Globální projekty českých tvůrců – projekty určené pro globální publikum tvořené z podstatné části tvůrci pocházejícími z České republiky. V této kategorii jako v jediné neplatí podmínka české lokalizace. Odborné porotě už v první, nominační fázi ankety neunikla Expanze Rohlík.cz do zahraničí, projekt ShipMonk nebo Photopea.
E-commerce inspirace – inovativní, originální, inspirativní řešení, novinka či služba v oblasti internetového obchodování (projekt, distribuční kanál, obchodní model, zaměření, provedení apod.). V této kategorii se utkají například Qerko, terap.io, Anytime Carsharing a další projekty.
Marketingová inspirace – inovativní, originální či inspirativní marketingové řešení, novinka či služba (reklamní kampaň, PR komunikace, událost, vylepšení poskytovaných služeb). Zde získaly pozornost poroty Kampaň ockovani.praha.eu, #kulturažije nebo KVIFF.tv.
Obsahová inspirace – inovativní, originální, inspirativní řešení, novinka či služba v oblasti poskytování obsahu (projekt, distribuční kanál, obchodní model, formát apod.). V této kategorii bude odborná porota rozhodovat například mezi Digisemestr Online, Newslettery nebo Svoboda 1945: Liberation.
Osobnost roku – osobnost, která v poslední době výrazným způsobem ovlivnila prostředí českého Internetu. Ondřej Vlček z Avastu, Eva Pavlíková z Česko.digital nebo investor Radovan Vávra se utkají o ocenění Osobnost roku.
Projekt roku – výrazný počin vymykající se každodennímu dění na českém Internetu. Odborná porota se bude rozhodovat koho podpořit i v této kategorii, radovat se z vítězství bude možná projekt Čeští elfové, Pickey nebo Auto navigace Mapy.cz (iOSˏ Android).
Veřejně prospěšná služba – cena České televize – projekty, jejichž primárním cílem není peněžitý zisk, ale řešení nějakého společenského problému pomocí moderních komunikačních technologií a nástrojů. Darujme.cz - sbírka pro postižené tornádem, COVID očkování a Nepanikař.
V článku jsme vám zprostředkovali jen část postupujících projektů, jejich kompletní výčet najdete na webu ankety.
Slavnostní vyhlášení a předání cen vítězům proběhne 25. listopadu poprvé v Divadle pod Palmovkou. Přenos budete opět moci sledovat online díky živému přenosu České televize.
Generálním partnerem ankety je DoDo – logistická služba pro e-commerce, maloobchod či rychlé občerstvení. Hlavním mediálním partnerem je Česká televize. Mediálními partnery jsou Cnews.cz, Euro.cz, Marketing Journal, MediaGuru.cz a Tiscali Media. Produktovými partnery jsou EasyEvent, The Glenlivet a Rodinné biovinařství Válka. Anketu Křišťálová Lupa 2021 – Cena českého Internetu pořádá server Lupa.cz, jehož provozovatelem je společnost Internet Info.