Menu Zavřít

Křišťálová Lupa 2021 hledá nejlepší internetové projekty

29. 9. 2021
Autor: Redakce
Do finále 16. ročníku ankety se probojoval Mikýř, TMBK, Šťastné pondělí nebo podcast U Kulatého stolu. Internetová veřejnost vybírá z osmi různých kategorií. Vyberte mezi nominovanými svého favorita.

Hlavní hlasování je v plném proudu, poběží až do 1. listopadu. Na Vaše hlasy čeká celkem 83 projektů, osobností a služeb. Jejich kompletní výčet i hlasovací formulář najdete na webu ankety.

Kategorie, ve kterých rozhoduje veřejnost

Cena popularity – nejúspěšnější projekt u hlasující široké veřejnosti. Letos můžete svým hlasem podpořit například pořady Mikýřova úžasná pouť internetem, Vinohradská 12 nebo Šťastné pondělí.

Zpravodajství – mediální projekty ze světa všeobecného zpravodajství a publicistiky. V této kategorii se utkají například nováček Investigace.cz, loňský vítěz Seznam Zprávy nebo server iRozhlas.cz.

Internetové obchodování – projekty, které vytváří uživatelsky co nejpřívětivější místo pro e-nakupování. Letos nominace veřejnosti poslaly do hlavního hlasování například Kytary.cz, Knihobot.cz nebo Scuk.cz.

On-line video – originální české videopořady, kanály na YouTube nebo Twitchi a další zajímavé počiny na poli internetového videa. Na vaše hlasy v této kategorii se těší například Prostor X, Bitcoinovej Kanál nebo Retro Nation.

Podcast roku – nejzajímavější, nejzábavnější a nejpoučnější obsah české audioscény. Mluvené slovo má velkou základnu fanoušků, ti do finále poslali například Podcast Paměti národa, Přepište dějiny, loňského vítěze U Kulatého stolu a další.

Nástroje a služby – praktičtí pomocníci pro řešení každodenních situací. Internetová veřejnost v nominační fázi ankety doporučila například Donio, Hlídač státu nebo Filmtoro.

Zájmové weby – různorodé úzce profilované weby určené pro specifickou cílovou skupinu uživatelů. V této kategorii zabodovaly například Kosmonautix.cz, Živě.cz, Headliner a další projekty.

One (wo)man show – jakýkoliv projekt či aktivita, kterou vytváří jeden člověk. Mezi tvůrce, kteří se probojovali do finálního hlasování, patří například TMBK, Broňa, nadšený učitel angličtiny z Brna nebo Lukáš Hejlík se svou Gastromapou.

Odborná porota, složená z osobností s mnohaletými zkušenostmi z oblasti podnikání, mediálního a internetového světa, bude rozhodovat v těchto kategoriích:

Anticena – projekt, událost či aktivita problematického charakteru. O nelichotivé ocenění se letos utkají tyto projekty: Kapitoly týkající se digitalizace v Národním plánu obnovy, Pokus o omezení přístupu o nahlížení do katastru nemovitostí nebo Strakovka na TikToku.

Globální projekty českých tvůrců – projekty určené pro globální publikum tvořené z podstatné části tvůrci pocházejícími z České republiky. V této kategorii jako v jediné neplatí podmínka české lokalizace. Odborné porotě už v první, nominační fázi ankety neunikla Expanze Rohlík.cz do zahraničí, projekt ShipMonk nebo Photopea.

E-commerce inspirace – inovativní, originální, inspirativní řešení, novinka či služba v oblasti internetového obchodování (projekt, distribuční kanál, obchodní model, zaměření, provedení apod.). V této kategorii se utkají například Qerko, terap.io, Anytime Carsharing a další projekty.

Marketingová inspirace – inovativní, originální či inspirativní marketingové řešení, novinka či služba (reklamní kampaň, PR komunikace, událost, vylepšení poskytovaných služeb). Zde získaly pozornost poroty Kampaň ockovani.praha.eu, #kulturažije nebo KVIFF.tv.

Obsahová inspirace – inovativní, originální, inspirativní řešení, novinka či služba v oblasti poskytování obsahu (projekt, distribuční kanál, obchodní model, formát apod.). V této kategorii bude odborná porota rozhodovat například mezi Digisemestr Online, Newslettery nebo Svoboda 1945: Liberation.

Osobnost roku – osobnost, která v poslední době výrazným způsobem ovlivnila prostředí českého Internetu. Ondřej Vlček z Avastu, Eva Pavlíková z Česko.digital nebo investor Radovan Vávra se utkají o ocenění Osobnost roku.

Projekt roku – výrazný počin vymykající se každodennímu dění na českém Internetu. Odborná porota se bude rozhodovat koho podpořit i v této kategorii, radovat se z vítězství bude možná projekt Čeští elfovéPickey nebo Auto navigace Mapy.cz (iOSˏ Android).

Veřejně prospěšná služba – cena České televize – projekty, jejichž primárním cílem není peněžitý zisk, ale řešení nějakého společenského problému pomocí moderních komunikačních technologií a nástrojů.  Darujme.cz - sbírka pro postižené tornádem, COVID očkování a Nepanikař.

V článku jsme vám zprostředkovali jen část postupujících projektů, jejich kompletní výčet najdete na webu ankety.

Slavnostní vyhlášení a předání cen vítězům proběhne 25. listopadu poprvé v Divadle pod Palmovkou. Přenos budete opět moci sledovat online díky živému přenosu České televize.

Generálním partnerem ankety je DoDo – logistická služba pro e-commerce, maloobchod či rychlé občerstvení. Hlavním mediálním partnerem je Česká televize. Mediálními partnery jsou Cnews.cz, Euro.cz, Marketing Journal, MediaGuru.cz a Tiscali Media. Produktovými partnery jsou EasyEvent, The Glenlivet a Rodinné biovinařství Válka. Anketu Křišťálová Lupa 2021 – Cena českého Internetu pořádá server Lupa.cz, jehož provozovatelem je společnost Internet Info.