Když značka Peugeot uvedla na trh atraktivní fastback Peugeot 508, mnohé tím překvapila. Jeho předchůdcem totiž byla klasická limuzína. Nový vůz je naopak odvážný s výrazně sportovními rysy. Zrodil se automobil, který se rychle stal předmětem touhy řady zákazníků. Nicméně Česko miluje kombíky, a tak mnoho klientů vyhlíželo verzi SW. Ta přišla jen několik měsíců po fastbacku, na trhu je od června.
Útočí designem
Verze kombi má stejně jako fastback ladné tvary a ohromující design. Navíc designéři od Peugeotu dopřáli novému vozu vrchovatou měrou praktičnosti i prostornosti. Přesto zůstává design jeho nejsilnější zbraní. Díky bezrámovým dveřím převzatým od fastbacku má nízkou a dynamickou siluetu. Výsledkem je atletická elegance delikátně okořeněná extravagancí. Tato kombinace přímo cílí na klienty, kteří chtějí vystoupit z šedi konzervativní kategorie manažerských vozů a ukázat světu kousek své osobnosti.
Jízda především
Další silnou stránkou vozu je nápravový systém, který zajišťuje perfektní stabilitu i kontrolu nad pohyby karoserie. Peugeot 508 SW používá víceramennou zadní nápravu s aktivně řízeným podvozkem. Díky tomu doslova žehlí nerovnosti vozovky a i na nekvalitních silnicích zaručí komfort celé posádce. Jízda je příjemně plavná a vzhledem k rozvoru 2793 mm je dostatek místa na všech sedadlech, navíc je zachován štědrý prostor nad hlavou pasažérů vzadu. Pochvalu zaslouží i skvělé odhlučnění vozu.
Hýčkající interiér
Uvnitř vozu najdeme i-Cockpit. Zahrnuje maličký, jemnou kůží potažený volant, vyvýšený přístrojový panel a ultramoderní středovou konzoli s dotykovým displejem, který doplňují elegantní ovladače ve tvaru klavírních kláves pro přímý přístup k nastavení klimatizace, rádia či funkcí řízení. Na posádku vpředu čekají ergonomická obepínající sedadla vybavená pěti programy vícebodové masáže.
Arsenál pro vaši bezpečnost
Vlajková loď značky zasluhuje vrcholnou výbavu, a v tomto směru vás Peugeot 508 SW určitě nezklame. Disponuje totiž celým arsenálem asistenčních systémů splňujících nejnovější požadavky normy EuroNCAP. Může nabídnout například systém nočního vidění (Night Vision), který se v tomto segmentu objevuje poprvé. Za zmínku stojí také adaptivní tempomat s funkcí Stop & Go spojený se systémem udržování vozu v jízdním pruhu, Full Park Assist s podporou bočního parkování či systémy automatického nouzového brzdění, sledování pozornosti řidiče či rozpoznávání dopravních značek.
Silné srdce
Co se týče motorů, můžete vybírat ze dvou benzínových a čtyř dieselových agregátů. Škála výkonů od 130 po 225 koní uspokojí i ty nejnáročnější řidiče. Kromě jednoho motoru jsou všechny spojeny s osmistupňovou automatickou převodovkou EAT8. Pohonné jednotky Peugeotu 508 SW jsou velice úsporné a ohleduplné k životnímu prostředí, a to zejména z hlediska emisí oxidů dusíku. Všechny už teď splňují emisní normu Euro 6.d temp, která vstoupí v platnost od ledna 2020. Navíc se nabídka motorů v dohledné době rozšíří o benzínový Plug-in Hybrid o výkonu 225 koní, spotřebou 2 litrů na 100 km a emisemi CO2 pod 50 g/km.
Nový Peugeot 508 SW je v České republice k dispozici za cenu od 770 000 Kč, úroveň výbavy GT pak za cenu od 1 090 000 Kč.