Jarní měsíce jsou ideální dobou pro prodej chaty či chalupy. Ceny víkendových nemovitostí vzrostly v nejžádanějších rekreačních lokalitách až o 40 procent za poslední tři roky. Za stejné stavení lze tedy dnes získat až o statisíce víc než v roce 2015. Pro zdařilý prodej je ale stěžejní kvalitní prezentace nemovitosti. S tou mohou pomoci moderní technologie.
Přejete si prodat chatu či chalupu? Právě teď je ideální čas! Ceny těchto nemovitostí šly prudce nahoru a na jaře je po nich navíc nejsilnější poptávka. O jaké víkendové nemovitosti je v současné době největší zájem?
Lásku ke konkrétním rekreačním lokalitám Češi dědí po svých předcích, mění se ale jejich představy o tom, v jakém stavu má nemovitost být. „V současné době je největší zájem o chaty a chalupy po rekonstrukci, tedy ve velmi dobrém stavu. A spíše s menším pozemkem,“ přibližuje obecný trend Ladislav Douda, regionální ředitel pro Kraj Vysočina společnosti M&M reality. Významnou roli samozřejmě hraje nejbližší okolí. Zájem je o lokality v přírodě, ale s co možná nejlepší dopravní dostupností z velkých měst.
Moderní možnosti prezentace nemovitosti Specifikem víkendových nemovitostí je pak to, že od nich lidé očekávají zvláštní atmosféru, jakési „kouzlo“. To je aspekt, se kterým se dá do jisté míry pracovat. „V tomto směru mohou pomoci moderní technologie. Naši makléři prezentují nemovitosti pomocí speciálních tabletů Stormbooků. Pracují mimo jiné třeba s 3D vizualizacemi, jejichž prostřednictvím mohou klientům ukázat možnou budoucí podobu objektu, a to do nejmenších detailů. Především u nemovitostí vyžadujících rozsáhlejší rekonstrukci je to velmi účinný nástroj,“ říká ředitel pro strategii a rozvoj společnosti M&M reality Petr Morcinek, který je autorem celého konceptu aplikace Moderní makléř, s níž zaměstnanci největší realitní kanceláře v zemi pracují.
Pomocí moderních technologií lze potenciálním kupcům představit nemovitost v co možná nejlepším světle. Ukázat jim, že chata či chalupa má potenciál proměnit se do vysněné podoby. „Ne každý si umí představit, jak by mohlo stavení vypadat po konkrétních úpravách. 3D vizualizace nám umožňují nastínit klientovi i několik různých variant. Úspěšnému prodeji může rovněž pomoci například cenová mapa, která klientům ukáže, za kolik se skutečně prodávají srovnatelné nemovitosti, či mapa občanské vybavenosti v okolí,“ přibližuje další moderní nástroje prezentace nemovitostí Petr Morcinek.
Přelomová aplikace společnosti M&M reality Aplikace Moderní makléř, kterou makléři společnosti M&M reality již běžně používají, umožňuje vyřešit všechny úkony spojené s prodejem, pronájmem financováním či třeba pojištěním nemovitosti z jednoho místa a čistě elektronicky bez jakéhokoliv papírování. Pro makléře to znamená obrovskou úsporu času. Jejich klientům pak aplikace nabízí zcela nový rozměr profesionálních služeb. Kupujícím snadnější orientaci v nabídkách nemovitostí, hypotečních úvěrů, pojištění i dodavatelů energií. A prodávajícím jistotu, že jejich nemovitost bude nabízena za odpovídající cenu a prezentována na nejvyšší možné úrovni.