Králem lehkých užitkových vozů v ČR se v loňském roce stal Peugeot. Poprvé ve více než 20leté historii značky na českém trhu dosáhl na nejvyšší příčku žebříčku automobilek a s tržním podílem 15,72 % svrhnul z trůnu Fiat, který okupoval první místo už od roku 2013. Peugeot za sebou zanechal takové silné hráče na poli LCV, jakými jsou Volkswagen nebo Ford.
V roce 2017 registroval Peugeot v ČR 3050 lehkých užitkových vozů (o 379 vozů, resp. 14,2 % více než v roce 2016) a nutno říci, že přes třítisícovou hranici se v kategorii LUV žádná automobilka nedostala už téměř 10 let. Jedná se tedy o působivý výsledek. Co na to říká ředitel značky Peugeot v ČR Marco Venturini?
„Na naše prodeje LUV, jsme velmi hrdi. Ostatně rekordy nepadají každý den! Nicméně teď nás čeká náročný rok, protože nastavenou vysokou laťku hodláme udržet. Našim cílem je uhájit pozici lídra.“
Klíčový hráč, který stojí za tímto užitkovým rekordem, je Peugeot Boxer. Tato největší dodávka modelové řady Peugeot se už druhým rokem v řadě dostala na první pozici, jak z hlediska modelů značky Peugeot v ČR, tak i celého českého trhu LUV. Na triumfu značky Peugeot se podílely i ostatní zástupci užitkové modelové řady: Peugeot Expert s 260 registrovanými vozy a nárůstem + 7,9 % a Peugeot Partner s 369 vozy a nárůstem o 23 % oproti předchozímu roku.
Zajímavé je, že Peugeot Boxer je identický s produktem, který nabízejí další dvě automobilové značky, mimo jiné i dosavadní lídr Fiat. Tak proč se teď prosadil právě Peugeot?
„Důležitý není jen produkt jako takový, firmy dnes mnohem více než dřív řeší provozní náklady, které jsou u Boxera velice příznivé. Nabízíme také výhodné servisní smlouvy, prodloužené záruky, financování ušité na míru atd. O klienty se starají naše Centra Peugeot Professional, kde jsou k dispozici kvalifikovaní poradci, testovací vozy apod.,“ doplňuje Marco Venturini.
Z hlediska užitkových vozů je Peugeot na vrcholu i v rámci evropského trhu. V roce 2017 prodal koncern PSA, jehož je Peugeot součástí, rekordních 476 500 lehkých užitkových vozů, což oproti roku 2016 představuje nárůst o 15 %. Značky Peugeot a Citroën mají dohromady 20,2 % podílu na trhu LUV. Na růstu evropského trhu LUV se tyto dvě značky podílely více než 50 %, a to díky novým vozům Peugeot Expert a Citroën Jumpy.
Říká se, že skupina PSA přijde letos s novým užitkovým vozem. V továrně ve španělském Vigu a portugalském Mangualde, kde se dosud vyrábějí Peugeot Partner a Citroën Berlingo, se totiž odehrávají velké změny. Přijímají se noví zaměstnanci, zavádějí se další směny, modernizuje se… Co za tím vším je?
„Ano, chystáme nový model. Představíme ho už brzy, ale zatím vám k tomu nemohu nic říct, snad jen to, že na ženevském autosalonu zjistíte víc.“ říká Marco Venturini.
Uvidíme tedy, čím nás tedy Peugeot letos překvapí.