Hliníkové nápojové obaly patří v současnosti mezi nejvyužívanější v Evropě
a zároveň jsou nejšetrnější k životnímu prostředí. „Plechovky jsou
nekonečně recyklovatelné a na evropském trhu hliníkových obalových materiálů jsou
na vzestupu. Zákazníci si žádají výrobky, které jsou šetrné k životnímu
prostředí, a hliníkové obaly jsou spolehlivou a udržitelnou alternativou.
Konkrétním dokladem je třeba to, že podíl recyklovaného hliníku v materiálu,
který používáme, je zhruba 91 procent,“ říká Radek Mádr, ředitel společnosti Ball Beverage Packaging Czech Republic.
Právě společnost Ball získala certifikát ASI, který je zárukou nejen toho, že plechovky této společnosti
jsou udržitelné, ale také že splňují globální, sociální, ekologické a hospodářskoetické
normy a kritéria, které iniciativa ASI zavedla. Sedmdesát pět procent veškerého
hliníku získaného z vytěženého bauxitu je totiž stále v oběhu, a tak nenápadný
hráč v podobě plechovky plní klíčovou roli při vytváření cirkulární ekonomiky.
Tady ale závazek společnosti k udržitelnosti nekončí. V současné
době se v Evropské unii recykluje 75 procent nápojových plechovek a společnost
Ball se snaží dosáhnout toho, aby toto číslo neustále rostlo. Při recyklaci aluminia
se dosahuje až 95procentní úspory energie oproti výrobě nového materiálu, což
je zásadní i pro snížení emisí skleníkových plynů. Ball garantuje, že bude
nadále k výrobě plechovek používat výhradně elektřinu z obnovitelných
zdrojů, a to v celé Evropské unii, v Srbsku a ve Velké Británii, jelikož certifikaci
ASI získalo všech jeho 23 závodů v 18 zemích.
Certifikace ASI je pro zákazníky zárukou, že výrobce
dodržuje všechny normy důležité pro ochranu životního prostředí. „Certifikace
ASI Performance Standard je závazkem k odpovědnému používání hliníku napříč
celým hodnotovým řetězcem. Soustředíme se na odpovědnou výrobu, těžbu a celkové
nakládání s hliníkem. Certifikace ASI se stává nezbytnou jak pro firmy, tak pro
zákazníky, kteří často hledají ujištění, že výrobce opravdu dodržuje správné
postupy,“ říká Fiona Solomonová, generální ředitelka Aluminium Stewardship
Initiative. Společnost Ball chce jít příkladem i jiným firmám v tomto
odvětví. Věří, že osvěta v tématu udržitelnosti je ku prospěchu všem zúčastněným
stranám, ať jsou to zákazníci v obchodech, dodavatelé, spotřebitelé, nebo samotní
výrobci hliníku.