Mnoho podniků ukončilo kvůli koronaviru činnost. ReFresh Bistro v těžké situaci obstálo se ctí
Oběti na životech jsou nejtragičtějším, nikoli však jediným negativním dopadem pandemie. Odložení neakutní lékařské péče si bude ještě nějakou dobu vybírat svou daň, u části populace se navíc během náročného období rozvinuly psychické problémy. A řada podnikatelů i společností působících v oblastech, kterých se opatření výrazně dotkla, se dostala do nemalých problémů. Mezi nejvíce zasažené sféry přitom patří turistický ruch, služby, kultura a sport. Ve velkých problémech se ocitly i restaurace a další provozovny zajišťující stravování. S těžkostmi se potýkalo i ReFresh Bistro. Nakonec ale během pandemie dokázalo upevnit svou pozici.
Jaké největší problémy muselo ReFresh Bistro řešit?
Stejně jako mnoho dalších muselo ReFresh Bistro odepsat velké množství nakoupených zásob, které nebylo kvůli opatřením možné včas zužitkovat. Jejich cena přesahovala 2,5 milionu korun. Již první vlna byla velice náročná, v té druhé ReFresh Bistru již hrozil krach. Naštěstí se však podařilo dohodnout se s dodavateli na takových podmínkách splácení, které umožňují v činnosti pokračovat.
Počet poboček ReFresh Bistra vzroste na 35
ReFresh Bistro získalo investiční úvěr, který mu umožnil pustit se do rozšiřování sítě školních bister. Doposud jich ReFresh Bistro provozovalo 18, v tuto chvíli jsou v plném proudu přípravy otevření dalších 17 školních bufetů. Celkově tak bude v příštím školním roce ReFresh Bistro působit již na 35 školách. Ředitelka ReFresh Bistra, Mgr. Lucie Benešová, navíc prozradila, že v rámci pětiletého plánu je stanoven záměr provozovat do konce roku 2026 celých 70 provozoven. Vzhledem k tomu, že společnost zahájila svou činnost v roce 2017, kdy otevřela pilotní školní bistro, a během krátké doby dokázala vybudovat kvalitní a poměrně rozsáhlou síť provozoven, lze tuto vizi považovat za dosažitelnou.
ReFresh Bistro přineslo zcela nový a moderní koncept školních bufetů
ReFresh Bistro se snaží držet prst na tepu doby a zároveň zajišťovat kvalitní stravování. Pokrmy jsou připravovány z čerstvých a vysoce kvalitních surovin, v nabídce je vždy pestrý výběr teplých i studených jídel a nápojů. Děti, učitelé i rodiče si tak mohou přímo v areálu školy dopřát opravdu chutné a výživné občerstvení. ReFresh Bistro se navíc snaží neustále vylepšovat své služby. Jednou z novinek, na kterých se právě pracuje, je zavedení samoobslužných pokladen. Specifikem školních bufetů je nutnost obsloužit velký počet zákazníků během relativně krátkých přestávek; samoobslužné pokladny dokáží celý proces o poznání urychlit. Do konce roku 2021 je jich zavedení plánováno ve více než 40 % poboček.
Mnohé školní bufety mají problém s pamlskovou vyhláškou. ReFresh Bistro si s ní poradilo na jedničku
Školní bistra a bufety netrápí v poslední době jen pandemie; mnoho z nich tvrdě zasáhla pamlsková vyhláška. Nejeden provozovatel se kvůli ní dokonce rozhodl ukončit činnost. ReFresh Bistro patří mezi školní bufety, které se s ní zvládly vypořádat hravě. Používá elektronický systém čipových karet, který umožňuje snadnou kontrolu nad tím, který student si smí koupit i méně zdravé produkty, které pamlskové vyhlášce nevyhovují, a který nikoli.