Už čtyři roky šéfuje divizi Catering Coloseum Jan Barták (41). Catering nabízí služby už od roku 2001. Italskou kuchyni je schopen zajistit od zahradního pikniku pro pár přátel až po raut pro dva tisíce hostů včetně celebrit. „Italský catering sestavujeme z oblíbených jídel a prvotřídních italských surovin. Přesně tak, jak ho návštěvníci znají z restaurací Pizza Coloseum,“ říká Jan Barták.
Vystudoval průmyslovku v České Třebové a chvíli to vypadalo, že by mohl být i strojvedoucí. Jenže ho lákala gastronomie a po maturitě se stal číšníkem na plný úvazek. Z východních Čech se přestěhoval do Prahy a když se rozjížděla pobočka Restaurace Coloseum na Andělu, stal se zaměstnancem této sítě restaurací. Chvíli dělal zástupce manažera, a pak se potkal s cateringem. Dostal nabídku na pozici event managera a odjel do Pardubic, kde v hokejové aréně šéfoval kompletnímu restauračnímu chodu.
Po třech letech se vrátil do Prahy a brzy šéfoval celé cateringové divizi. „Sázíme na přátelskou atmosféru, se spoustou klientů se známe, získali jsme jejich důvěru, vracejí se k nám. Vzájemná spolupráce je tak daleko příjemnější. Samozřejmě nejlepší reklama je spokojený zákazník, na to dbáme, snažíme se naše služby poskytovat srdcem,“ popisuje Jan Barták „kšefty“. Občerstvení zajišťovali například v Ostravě při tenisovém mužském Davis Cupu i ženském Fed Cupu. Své služby poskytují třeba i na Slovensku, v poslední době pak na akcích bojových sportů Oktagon MMA.
Divize cateringu v Coloseu má svůj kmenový personál, využívá svých zaměstnanců, kteří si přivydělávají, na mnoha místech má své spolupracovníky a brigádníky. Využívá i služeb studentů hotelových škol. „Mladí ze škol nejsou špatní, jak zní z každého rohu. Je ale fakt, že jsou v pubertálním věku a je třeba k nim přistupovat trochu odlišně. Musíte si k nim najít cestu a vybudovat vzájemnou důvěru,“ říká Jan Barták.
„V cateringu existuje velký konkurenční boj, mnohé firmy podrážejí trh podhodnocenými cenami. My nabízíme kvalitní jídla, která musí být v souladu takzvaně poměr – cena – výkon. Rozhodně své služby nepředražujeme, ale zároveň se ani nepodbízíme nízkými cenami. Obě cesty jsou špatné a nám nejsou blízké.“ Většina akcí se připravuje zhruba měsíc dopředu, kdy se objeví první kontakty se zákazníkem. „Zjistíme jeho požadavky, nabídneme svoji variantu a pokud se domluvíme, už můžeme objednat zboží. Když danou lokalitu neznáme, jedeme si ji, klidně i vícekrát, obhlédnout. To proto, aby nás nepřekvapily na poslední chvíli nějaké maličkosti, které by pak vyvolaly hodně stresových situací. Může jít třeba o špatné parkování, úzké schody či nedostatečné zázemí. Na všechno musíme být připraveni, protože jinak nebude klient spokojen,“ uvažuje šéf Barták.
Šéf cateringu v Coloseu Jan Barták tvrdí, že ho na této práci baví její variabilnost. „Není to klasický restaurační stereotyp od tolika do tolika. Zažil jsem si ho několik let a vím, jak je to hezká, ale zároveň náročná práce. Je to práce se zákazníkem, který nemá mnohdy dobrou náladu a číšník je první na řadě, kdo je pro tohoto člověka hromosvodem. Číšničina je fyzicky náročná práce, ale stejně tak je těžká po stránce psychické. Práce v cateringu je hodně variabilní, různorodá, cestujeme, stále něco řešíme. V podstatě to pořádně provětrává náš mozek a nenechá ho zakrnět,“ dodává s úsměvem Jan Barták.