Za 20 let své existence společnost v ČR vyplatila 2,2 miliardy Kč pojistného plnění. Více než 50 % škod bylo vyplaceno za společnosti, které byly hodnoceny jako spolehliví plátci – tj. došlo u nich k nečekanému platebnímu problému. Z každé 1,- koruny přihlášené v rámci insolvenčního řízení se věřiteli vrátí v průměru jen 6 haléřů.
Společnost Euler Hermes, která je světovým lídrem v pojištění pohledávek, slaví v letošním roce 20leté výročí svého působení na českém trhu. Založením české pobočky této mezinárodně úspěšné úvěrové pojišťovny se v roce 1997 začala psát v České republice moderní historie komerčního pojištění pohledávek.
„Za uplynulých 20 let se nám podařilo nejen úspěšně rozvinout naše služby a stát se předním poskytovatelem na našem trhu, ale také udělat mnoho pro edukaci a osvětu na poli úvěrového pojištění. Pevně věřím, že naše nastoupená cesta bude takto pozitivně pokračovat i do budoucna. Ne každá společnost se může pyšnit tím, že je považována za jedničku nejen na domácím trhu, ale i ve světě,“ sdělil Luděk Obadal, Country Manager společnosti Euler Hermes v České republice.
Skupina Euler Hermes má v současnosti přímé zastoupení ve více jak 50 zemích a pokrývá 34 % světového trhu úvěrového pojištění. Zaměřuje se především na pojištění obchodních pohledávek a jejich vymáhání. Poskytuje také pojištění záruk a v některých zemích také pojištění rizik fraudů. V rámci své on-line databáze má přístup k informacím o více než 60 milionech podnikatelských subjektů, které jsou průběžně aktualizovány.
„Databáze Euler Hermes a dobrá, rychlá práce analytiků v kombinaci s dobrou komunikací s klienty je jedním z klíčů našeho úspěchu,“ prozradil Luděk Obadal, „Díky této rozsáhlé on-line databázi získávají naši klienti veškeré potřebné údaje o bonitě svých současných i potenciálních obchodních partnerů a o situaci na trhu. Tyto informace jim pomáhají vybrat si ty nevhodnější odběratele a přijímat ta nejlepší rozhodnutí tolik potřebná k dosažení obchodních úspěchů.“
Za období své 20leté existence společnost v ČR vyplatila 2,2 miliardy Kč pojistného plnění. Více než 50 % škod bylo přitom vyplaceno za společnosti, které byly hodnoceny jako spolehliví plátci – tj. došlo u nich k nečekanému platebnímu problému. Objem nezaplacených pohledávek dramaticky vzrostl zejména v období finanční krize v letech 2008–2010, které bylo náročnou zkouškou pro tuzemské firmy a zároveň i prověrkou funkčnosti úvěrového pojištění. K nejvýraznějšímu, až čtyřnásobnému nárůstu objemu vyplacených pojistných plnění došlo v roce 2009, kdy klienti od pojišťovny obdrželi plnění v řádu stovek milionů korun.
Euler Hermes disponuje dostatkem aktuálních a relevantních informací v rámci mnoha podnikatelských sektorů v různých zemích světa. Tato informační báze společnosti umožňuje vytvářet unikátní analýzy včetně globálních srovnání, a pomáhat tak v obchodním rozhodování společnostem či investorům z celého světa.
„Spolupráce s pojišťovnou Euler Hermes nám dlouhodobě pomáhá v navyšování prodejů. Řešíme v průměru jeden pojistný případ za rok. Nejčastějšími důvody neuhrazených pohledávek v našem oboru je druhotná platební neschopnost a dále problémy s řízením cash-flow u některých partnerů. Díky pojištění na nás měly škodné události vždy pouze zanedbatelný dopad,“ uvedl Marcel Vičan, obchodní a marketingový ředitel společnosti Retigo s.r.o., která je dlouholetým klientem pojišťovny Euler Hermes.
„Oceňuji zejména profesionalitu, skvělou kvalitu podpory a propracované nástroje správy pohledávek,“ upřesňuje Marcel Vičan, „Klíčové je poskytnutí splatnosti obchodním partnerům s minimálním rizikem. Současně nám při pravidelných urgencích pohledávek významně pomáhá doprovodná informace o sledování pohledávky pojišťovnou adresovaná dlužníkovi.“ Česká pobočka společnosti sídlí v pražském Karlíně, zaměstnává přes 60 osob.