Menu Zavřít

SuperFaktura: Fakturace online je efektivní a bezpečná

27. 11. 2019
Autor: Shutterstock

Milujete elegantní řešení, která vám usnadňují každodenní podnikatelskou rutinu? Vypněte tabulkový procesor a začněte faktury vytvářet online se službou SuperFaktura.cz. Její zakladatelé původně systém vytvořili pro vlastní účely, nyní jej aktivně používají desítky tisíc podnikatelů z České republiky, Slovenska a Rakouska.

Proč právě fakturační software? V čem tkví jeho přednosti oproti fakturám vytvořeným v tabulkovém procesoru?

V minulosti, když jsme podnikali v oblasti tvorby webových stránek, tak jsme na vystavování faktur používali Excel - protože účetní programy byly (a stále jsou) značně komplikované a nepřehledné. V roce 2010 jsme se proto rozhodli vytvořit jednoduchou online aplikaci na vytváření faktur. Původně pro vlastní účely, ale postupně ji začaly používat i firmy z našeho okolí, až nás ten projekt časem zcela pohltil. Hlavní výhody naší aplikace spočívají v jednoduchosti, přehlednosti a online přístupu odkudkoliv.

Pro koho je SuperFaktura určena? Vyplatí se spíše živnostníkům, nebo firmám?

Postupným rozšiřováním základní fakturace na poměrně komplexní online nástroj jsme se začali zaměřovat na tři hlavní skupiny: živnostníky, malé firmy a eshopy. Přičemž každá z nich oceňuje jiné části SuperFaktury. Od objednávek, cenových nabídek a faktur přes správu nákladů, párování bankovních pohybů až po API.

Fakturační software

Kde všude lze takto vytvářet faktury a jak je práce v systému složitá?

Od počátku je našim cílem udržovat SuperFakturu tak jednoduchou, jak je to jen možné. Aby uživatel nepotřeboval žádné zdlouhavé školení, aby bylo vše jasné na první pohled. A to navzdory neustále se rozšiřujícím funkcím. Díky tomu, že jde o online aplikaci, je možné ji používat všude tam, kde je internet. Doma, v práci, na zahradě… Na počítači či v mobilu.

Jak je řešena bezpečnost osobních dat?

Bezpečnost dat je samozřejmě prioritou již od počátku vývoje, věnujeme jí velkou část našich zdrojů. Vývoj SuperFaktury nás stál ohromně mnoho energie a získat si důvěru klientů je také běh na dlouhou trať. Její ztráta by byla katastrofou. Pravidelně se také podrobujeme externím penetračním testům, abychom zachytili všechny možné hrozby.

Jaké benefity nabízí SuperFaktura v porovnání s konkurenčními fakturačními systémy?

Nejvíce oceňované jsou zmiňovaná jednoduchost a přehlednost. A také velké množství funkcí, které jinde nenajdete. Například automatické SMS upomínky, odesílání faktur poštou přímo ze SuperFaktury, exporty pro různé účetní programy, exporty pro kurýry či kniha jízd. Nedávno jsme také přidávali možnost generování hromadného příkazu pro internet banking.

Je možná i fakturace zahraničním subjektům? Jak je to s jazykovými mutacemi?

Samozřejmě. SuperFaktura automaticky nastavuje potřebné formulky a DPH podle toho, zda je váš odběratel z Čech, EU nebo mimo EU, i podle toho zda je plátce DPH nebo ne. A všechny doklady můžete klientovi odeslat až v 11 jazycích.

Fakturační software

Jak v SuperFaktuře funguje párování plateb?

SuperFaktura vám vytvoří speciální e-mailovou adresu – například vasefirma@bmail.superfaktura.cz. V internet bankingu své banky si pak nastavíte, aby se oznámení o pohybech posílala právě na tuto adresu. Aktuálně podporujeme 11 českých a 7 slovenských bank. Když na tuto adresu přijde zpráva z banky, tak SuperFaktura na základě poměrně komplikovaného algoritmu najde správnou fakturu nebo náklad a platbu k nim přiřadí. Vy se tedy můžete začít o fakturu starat až tehdy, pokud je po splatnosti. A vlastně ani to ne, protože si můžete nastavit automatické upomínky - emailem nebo přes SMS.

Fakturační software

Jak je to s pojištěním a profinancováním faktur? Co když si uživatel není proplacením faktury jistý?

To je další z věcí, kterou v jiném online fakturačním nástroji nenajdete. Ve spolupráci se společností Insia a ČSOB pojišťovnou je možné si fakturu pojistit přímo v SuperFaktuře. Což se hodí, pokud jde o klienta, při kterém máte pochybnosti, zda fakturu opravdu zaplatí.

V praxi to funguje tak, že po vystavení faktury a jejím pojištění se nemusíte příliš starat, zda klient fakturu uhradí. Pokud je faktura více než 14 dní po splatnosti, začne ji za Vás klientovi upomínat společnost Insia. Pokud se jí ani 90 dní po splatnosti nepodaří dosáhnout jejího proplacení, pojišťovna vám vyplatí 85 % z fakturované čásky. Bez pojištění byste samozřejmě nedostali nic.

Proplacení faktury je výhodné v případě, pokud jste si jisti, že klient částku uhradí později, zatímco vy potřebujete finanční prostředky co nejrychleji. Po vystavení faktury tedy požádáte o proplacení a do tří dnů dostanete na svůj účet 80 % z fakturované částky. Po úhradě faktury klientem pak vrátíte proplacenou částku zpět. Proplacení faktury nabízíme ve spolupráci se službou Cashbot.

V některých případech může být výhodné si pro větší jistotu obě tyto služby zkombinovat a proplacenou fakturu si nechat zároveň i pojistit.