Menu Zavřít

Trhem užitkových vozů otřásla obří zakázka značky Peugeot

30. 11. 2020
Autor: Peugeot

Český automobilový trh se v letošním roce potýká se strmým pádem. Pandemie omezuje výrobu, komplikuje dopravu a vyhání zákazníky ze showroomů. Po několika měsících úpadku však přišel obrat k lepšímu. Postarala se o něj značka Peugeot s rekordní fleetovou zakázkou na 1089 vozů.

Trh lehkých užitkových vozů
v Česku v letošním roce vykazoval v každém z uplynulých
měsíců alarmující meziroční ztráty v řádu desítek procent. Nejhlouběji
sestoupil v březnu, kdy pokles oproti předchozímu roku vykazoval 40 %.
Z této propasti se kategorie užitkových vozů škrábala s velkými
obtížemi. Ještě v srpnu byly prodeje o více než 35 % nižší. V září však
najednou vyskočily na +13 % a v říjnu na +6 %.

Zdroj: Peugeot

Na tomto pozitivním zvratu měla
velký podíl zakázka značky Peugeot.
Francouzská automobilka totiž dokončila realizaci své největší objednávky v historii,
v rámci níž dodala České poště 1089 vozidel. Většina z nich se řadí
do kategorie lehkých užitkových, což významným způsobem přispělo k tomu,
že Peugeot získal průběžné prvenství na českém trhu lehkých užitkových vozů s
předpokladem zakončit rok 2020 jako “Nejprodávanější
značka užitkových vozů v ČR”.

Zdroj: Peugeot

Obchodní spolupráce mezi Peugeotem a Českou poštou není nic nového. Funguje už od roku 2013, kdy doručovatelé tisku v Česku začali jezdit modrými dodávkovými vozidly Peugeot Partner a Boxer. Jednalo se o 400 kusů. V následujících letech se Peugeotu podařilo zvítězit v dalších výběrových řízeních, což mu zajistilo pokračování dodávek i pro následující roky. Mezitím se změnil design poštovních vozů z modré na žlutou. 

Zdroj: Peugeot

Letošní zakázka pro poštu ovšem rozsahem dalece předčila objemy minulých let. Nejvíce se na ní podílel dlouhodobě nejprodávanější užitkový vůz v ČR, Peugeot Boxer, s počtem 521 kusů. Následoval Peugeot Partner s 400 kusy a Rifter se 168 kusy. A opět se změnila barva, tentokrát dominuje bílá a trumpetka se vrátila ke žluté klasice.

„Tato zakázka pro nás byla obrovskou výzvou. Nejen z hlediska objemu, ale také vzhledem k okolnostem a překážkám, kterým jsme museli čelit. Pracovali jsme pod silným časovým tlakem a vynaložili jsme velké úsilí, abychom dostáli našim obchodním závazkům. Jsem nesmírně rád, že se nám to podařilo. Tento úspěch potvrdil flexibilitu značky Peugeot a její schopnost efektivně realizovat skutečně velké projekty,“ prohlásil Lukáš Hošek, vedoucí fleetového prodeje.