Menu Zavřít

Autobusy MHD stále nesmí do tunelů. Radní opět rozhodnutí odložili

30. 1. 2018
Autor: Petr Merta / CNC / Profimedia

Pražská rada dnes znovu odložila rozhodnutí ohledně záměru, podle kterého by měly autobusy MHD mezi Smíchovem a Dejvicemi jezdit Strahovským tunelem. Nyní autobusy veřejné dopravy do žádného z tunelů Pražského okruhu nesmí. Primátorčin náměstek pro dopravu Petr Dolínek (ČSSD) uvedl, že plán teď projedná dopravní výbor zastupitelstva. Důvod stažení dokumentu z rady náměstek neuvedl. O zavedení MHD v tunelech okruhu se mluví dlouhodobě, město je dosud odmítalo jako zbytečné.

Na stůl radních dnes šel prakticky stejný materiál, který měli schvalovat už loni v říjnu. I tehdy se politici neshodli a tisk stáhli. Dokument navrhuje tři varianty, kterými by autobusy mohly jezdit. Důvodem, proč vedení města zavedení autobusů ve Strahovském tunelu zvažuje, je stávající uzavření vestibulu metra B ve směru na Anděl a také plánované výluky tramvají. Mělo by jít o dočasné opatření.

Všechny tři varianty, které navrhl organizátor pražské dopravy Ropid, počítají s intervalem deset minut ráno a 15 minut dopoledne. Autobusy by jezdily pouze od 6:00 do 20:00.

Podle první varianty by autobus číslo 126 jel z Na Knížecí přes Anděl, Vozovnu Střešovice, Prašný most a Vítězné náměstí na Dejvickou. Druhá počítá se spojem 126 z Knížecí na Anděl, Vozovnu Střešovice a koncem na Hradčanské. Poslední varianta počítá s úpravou trasy linky 147, která by jela po trase Na Knížecí, Anděl, Vozovna Střešovice, Prašný most, Vítězné náměstí a Výhledy.


Provizorní lávka v Troji bude až za rok a půl. Velkokapacitní přívoz v květnu

 Zřícená lávka v pražské Troji


S plánem vyjádřilo koncem loňského roku souhlas zastupitelstvo Prahy 6, zastupitelé se však neshodli na preferované variantě. Vedení radnice odmítá, aby autobusy končily na Vítězném náměstí, které je podle něj už teď dopravně přetížené. Naopak podle opozičních klubů ODS a Zelených by to problém nebyl.

bitcoin_skoleni

O zavedení MHD do tunelů městského okruhu se mluví několik let. Naposledy jej Ropid odmítl loni v lednu na jednání magistrátního výboru pro dopravu. Jako důvod zástupci organizace uvedli neefektivnost, bezpečnost, ekologii a nesouhlas některých dotčených městských částí.

Čtěte také:

Opravu Libeňského mostu nezdržujeme, brání se ministerstvo kultury

Praha slaví čtvrt století v UNESCO. A hledá cestu, jak dál

Nejdražší úsek „Bémovy cyklostezky“ zaujal Němce. Doma ale nic podobného neplánují


  • Našli jste v článku chybu?