Železničnímu mostu pod Vyšehradem hrozí demolice. Navrhuje to studie projektantské firmy Sudop, kterou si objednala Správa železniční dopravní cesty (SŽDC). Most měl být původně jen opraven a jeho životnost prodloužena o 30 let, průzkum ale ukázal , že most je ve výrazně horším stavu, než se předpokládalo.
Hlavním problémem památkově chráněného mostu mezi Výtoní a Smíchovem je podle mluvčí SŽDC Kateřiny Šubové rozsáhlá koroze ocelové konstrukce. Oprava je podle ní téměř nemožná.
„Použitá ocel je z dnešního pohledu pro dynamicky namáhané mostní konstrukce zcela nevhodná a v rámci rekonstrukce je nutné vyměnit minimálně 60 procent prvků stávající ocelové konstrukce s efektem prodloužení životnosti nosné konstrukce o pouhých 30 let,“ řekla Šubová. Most podle ní již nejméně deset let přesluhuje. Informaci přinesl web iDnes.cz a Strana zelených.
SŽDC nyní chce sejmout památkovou ochranu, kterou most v současnosti má, a místo současné ocelové konstrukce vybudovat novou s ponecháním nynější spodní stavby. Ta by však musela projít rozsáhlou rekonstrukcí. Státní organizace pro tento postup zadala novou studii. Kdy bude hotová, zatím mluvčí nedokázala odhadnout.
Přečtěte si také: Praha počítá se šesti novými mosty, na obzoru je jediný
SŽDC v minulých měsících zkontrolovala všechny železniční mosty, které má ve správě. Kontroly ukázaly, že více než 4000 mostů vyžadují opravy. Rozsáhlé revize všech mostů v České republice vyvolaly obavy o jejich stav po pádu lávky v pražské Troji v závěru loňského roku.
Dále čtěte: