Menu Zavřít

Radlická jako bulvár. Praha 5 chce prodloužit tramvaj do Jinonic

20. 2. 2018
Autor: Profimedia.cz

Radnice Prahy 5 navrhne změnu územního plánu, která by umožnila prodloužení tramvajové trati z Radlic do Jinonic. Rozhodli o tom dnes zastupitelé městské části. Podle starosty Pavla Richtera (TOP 09) by se další zástavbou měl z Radlické postupně stát městský bulvár. Město zatím prodloužení trati nepřipravuje a nehovoří o něm ani před časem schválená strategie rozvoje tramvajových tratí do roku 2030.

„Je potřeba říci, že toto prodloužení je běh na dlouhou trať jako většina tramvajových tratí, ale je potřeba, aby územní rezerva v plánu byla stanovena,“ uvedl starosta. Zastupitel Petr Hnyk (nestr., dříve Zelení) namítl, že navržená trasa případného prodloužení tramvaje vede mimo zastavěné a obydlené území.

Podle Richtera je lepší nejprve vybudovat dopravní infrastrukturu a teprve poté kolem ní stavět. „Fakt, že zatím není urbanizace kolem Radlické, nespatřuji jako nevýhodu, spíše jako výhodu,“ uvedl. Dodal, že už nyní je jasné, že se kolem frekventované ulice stavět bude. Časem by se podle něj měla ulice proměnit v městský bulvár, čemuž odpovídá i snaha o prodloužení tramvaje.

Změny územního plánu připravuje na návrh městských částí a dalších subjektů Institut plánování a rozvoje a schvaluje je rada magistrátu a poté pražské zastupitelstvo s přihlédnutím k doporučení komise. Celý proces obvykle trvá zhruba dva až tři roky. Město nyní připravuje nový územní plán, který by měl začít platit v roce 2023. Do té doby pořízené změny by se do něj měly překlopit.


Prodloužení metra A na letiště by stálo 27 miliard. Hotovo by bylo za 11 let

 Letiště Václava Havla, ilustrační foto


Vedení magistrátu loni schválilo strategický dokument rozvoje tramvajových tratí do roku 2030, který připravil dopravní podnik. Hovoří se v něm o téměř třicítce nových tratí, které chce město v další více než dekádě postavit nebo začít připravovat. Prodloužení do Jinonic v tomto seznamu nefiguruje.

MM25_AI

Délka tramvajové sítě je v Praze 142,4 kilometru, přičemž asi 52 procent tratí vede po vlastním tramvajovém tělese. Zbylé jezdí po vozovkách společně s auty. Tramvaje přepraví ročně přes 360 milionů cestujících. Magistrát v posledních letech označuje rozvoj kolejové dopravy za prioritu.

Přečtěte si také:

Úsek metra C do Čakovic by stál 16 miliard. Vznikly by něm tři stanice

Radní nechtějí kamiony v Praze. Poslední slovo budou mít úředníci

Autobusy MHD stále nesmí do tunelů. Radní opět rozhodnutí odložili

Opravu Libeňského mostu nezdržujeme, brání se ministerstvo kultury

Praha slaví čtvrt století v UNESCO. A hledá cestu, jak dál

Nejdražší úsek „Bémovy cyklostezky“ zaujal Němce. Doma ale nic podobného neplánují


  • Našli jste v článku chybu?