Vlaky spojující hlavní město s jižními Čechami budou do konce roku 2021 moci nově využívat kapacitní čtyřkolejnou trať mezi pražskou Hostivaří a hlavním nádražím v Praze. Na modernizované trati za více než čtyři miliardy korun by měly vzniknout také nové stanice Praha-Zahradní Město a Praha - Eden a rychlost vlaků by se měla zvýšit až na 120 km/h.
Podle ministra dopravy Dana Ťoka (za ANO) stavba posílí význam železnice v metropolitní dopravě a měla by usnadnit dopravu více než 40 tisíc cestujících, kteří denně cestují do hlavního města za prací. Projekt dnes představili zástupci zhotovitelských firem Metrostav, Swietelesky Rail CZ a SMP CZ při slavnostním zahájení stavby.
Modernizace by podle generálního ředitele Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) Jiřího Svobody měla také zlepšit cestování uvnitř hlavního města. „Nová stanice na Zahradním Městě i zastávka v Edenu, umístěná nedaleko fotbalového stadionu, se stanou důležitými přestupními uzly na městskou hromadnou dopravu,“ řekl.
Při modernizaci se naopak zruší stávající trať v pražských Strašnicích, kterou SŽDC v budoucnu využije jinak. Velká proměna čeká také stanici ve Vršovicích, kde by mělo vzniknout nové bezbariérové nástupiště. Zároveň bude podle plánů železničářů prodloužen stávající podchod pod kolejištěm směrem k Bartoškově ulici v Praze Nuslích.
Zpátky na koleje. Česko se vrací k nákladní vlakové dopravě
Letos přijdou na řadu přípravné práce včetně demolice několika mostů. Stavbu bude provázet několik omezení provozu v hlavním městě. První nepřetržitá třídenní výluka ve směru Malešice-Vršovice je naplánována na první čtvrtletí příštího roku. Další omezení budou závislá na průběhu prací.
Práce na modernizaci železničního úseku z pražské Hostivaře na hlavní nádraží v Praze začaly už v červnu. Podle stavitelů bylo zatím demontováno přes 14 kilometrů kolejí. Termín dokončení stavby je naplánován na říjen 2021, podle zúčastněných firem je však možnost i dřívějšího dokončení.
Přečtěte si také: