Menu Zavřít

Zákaz vjezdu kamionů do Prahy je kvůli námitkám nereálný, říká Scheinherr

22. 1. 2019
Autor: Profimedia.cz

K plánu minulého vedení Prahy na zákaz vjezdu kamionů na území metropole dorazilo takové množství námitek, že je nereálný. Řekl to náměstek primátora pro dopravu Adam Scheinherr (Praha Sobě). Zákaz, který měl platit pro nákladní vozy nad 12 metrů délky, stále schvalují silniční úřady, dá se však předpokládat zamítavé stanovisko. Podle Scheinherra by dopravní infrastruktura v Praze potřebovala investice za více než 30 miliard korun.

„Negativně k němu vyjádřila dopravní policie dotčených městských částí, negativní stanovisko přišlo ze Středočeského kraje, takže je vlastně nereálné zakazovat vjezd kamionů,“ uvedl náměstek.

Dopravní opatření inicioval bývalý náměstek pro dopravu Petr Dolínek (ČSSD) v roce 2016 jako reakci na to, že stát vyřadil úsek Pražského okruhu mezi D1 a D11 ze seznamu prioritních projektů, které měly zrychleně získat posudek vlivu na životní prostředí. Minulá rada později zvolila nejtvrdší variantu zákazu, která kromě sjezdu z Pražského okruhu do města zapovídá i vjezd na Jižní a Štěrboholskou spojku a Spořilovskou, které nyní nahrazují jihovýchodní část Pražského okruhu.

Plán od počátku sklidil vlnu kritiky od policie, ministerstva dopravy, Středočeského kraje a dopravců. Naopak pro se postavila část obyvatel Spořilova, dlouhodobě kritizující fakt, že přes obytnou zástavbu v důsledku nedokončeného vnějšího okruhu projíždějí kamiony, což vede k výraznému zhoršování kvality ovzduší.

Dopravní opatření podléhá schválení silničního úřadu, v podobných případech ministerstvo dopravy obvykle v metropoli určí jeden, který rozhodne. V tomto případě to však neučinilo, takže zákaz musí posuzovat všech 27 pražských silničních úřadů. Ty zatím všechny nerozhodly, i když už je dávno po lhůtě 90 dní, kterou na to měly.


Metro ano, Břevnovská radiála ne. Adam Scheinherr vybírá, na které stavby pošle Praha miliardy

 Náměstek pražského primátora pro dopravu Adam Scheinherr


Podle Scheinherra by dopravní infrastruktura v Praze potřebovala investice za více než 30 miliard korun. V letošním roce vydá z rozpočtu na investice v dopravě asi čtyři miliardy korun, do roku 2022 by měl být třicetimiliardový vnitřní dluh snížen na polovinu.

„Deficit zanedbanosti, když budeme brát čistě komunikace, které má ve správě (TSK), tak je to okolo 20 miliard korun. Pokud vezmeme celkovou dopravu v Praze včetně železnic, tak je to 33 až 34 miliard korun,“ řekl Scheinherr. „Chceme se zaměřit na nejpalčivější články dopravy a tím ji napravit,“ řekl.

Největším problémem je stav pražských mostů. „Máme před sebou rekonstrukci Libeňského mostu, Hlávkova, mostu Legií, Palackého a čeká nás rekonstrukce Barrandovského mostu. A to mluvíme jen o mostech přes Vltavu, ale máme 760 mostů a další budou muset být opraveny. Dokonce i Mánesův, který byl opraven před deseti lety, ale bylo tam nešťastně uděláno odvodnění,“ řekl Scheinherr.

MM25_AI

Čtěte také:

Po metropoli vlakem duchů. Také Praha chystá automatizovaná metra

Klíčové dopravní stavby nezastavíme, zní z pražské radnice. Které to ale podle koalice jsou?

Ťok a zástupci Prahy se shodli na zahájení výkupu pozemků pro dostavbu okruhu

Praha chce vrátit tramvaje na Václavské náměstí, dopravní podnik začne s přípravami

Blamáž na trase D: Praha a DPP nemohou vyhlásit výtvarnou soutěž na stanice

Chytré město: Praha je nejostřejší tužka ve středoevropském penále

 Chytré lampy v blízkosti Karlínského náměstí měří znečištění ovzduší.

  • Našli jste v článku chybu?