Soukromý dopravce Leo Express začne od 20. července pravidelně jezdit z Prahy do Krakova. Z Prahy budou spoje vyrážet vždy v pátek a v neděli, z Polska se budou vracet vždy o den později. Do budoucna by se podle společnosti provoz měl rozšířit, zatím je limitován rozsáhlými omezeními na polské železnici.
Podle webu E15.cz zaplatil dopravce za vstup na polský železniční trh přibližně 15 milionů korun a stane se tak prvním soukromým dopravcem na polské železnici. Na trase dosud z tuzemských dopravců působí pouze státní České dráhy (ČD).
„Polsko má jedno z nejnižších využití železnice na obyvatele v Evropě, a zde vidíme velký potenciál. Naším cílem je podpořit další liberalizaci železnice v Polsku a zvýšit zájem o ekologické a moderní cestování,“ uvedl provozní ředitel Leo Expressu Peter Köhler.
Přečtěte si rozhovor s jedním se zakladatelů Flixbusu:
Nemůžeme za to, že existuje konkurence, říká zakladatel Flixbusu André Schwämmlein
Na českých kolejích budou zlatočerné vlaky zastavovat na obvyklé trase z Prahy do Bohumína, mimo jiné v Pardubicích, Olomouci a Ostravě. V Polsku si dopravce naplánoval zastávky například u zábavního parku Energylandia ve městě Zator. Mezi další zastávky patří města jako Tychy, Katovice, Osvětim nebo Myslovice. Do Polska dopravce dosud jezdil autobusy.
Leo Express dosud nabízel železniční spojení z Česka do zahraničí na Slovensko, kam jezdí i další tuzemští dopravci, ať už ČD, RegioJet nebo Arriva. Provoz v zahraničí rozšířila firma českého podnikatele Leoše Novotného také v Německu, kde pod značkou FlixTrain působí na lince mezi Berlínem a Stuttgartem.
Přečtěte si také: