Menu Zavřít

Konkurenční boj? Anonymní kampaň pranýřuje senátory za podporu billboardům

12. 10. 2017
Autor: Redakce

Na reklamních plochách v Praze a na internetu se objevila anonymní reklamní kampaň, která útočí na 17 senátorů, kteří navrhují zrušit část novely zákona o pozemních komunikacích zakazující billboardy u silnic. Senátoři jsou v ní nazýváni „zaprodanci“ a je naznačováno, že za svůj postoj k novele berou i jiné výhody, než jenom senátorský plat. Kampaň probíhá na reklamních plochách francouzské společnosti JCDecaux.

„Zvolili jste je do Senátu ČR, aby místo zájmu běžných občanů za jakoukoli cenu bránili roční stamilionové zisky plynoucí do kapes několika málo lidí, ovládajících trh s billboardy? Dejte jim vědět, že z nás blbce dělat nebudou! Že si nemůžou dělat, co se jim zlíbí. Že jsou odpovědní vám, voličům,” zní výzva na webových stránkách kampaně. Na webu i na reklamních plochách v Praze je pak všech 17 senátorů vyobrazeno, na webu včetně jejich profilů a kontaktů.

Podle dřívějšího sdělení společnosti JCDecaux, stojí za kampaní zahraniční zadavatel, jehož jméno firma odmítla zveřejnit. Údajně to měla být společnost HAB Consulting z Floridy.


Kdo vydělá miliardy na zákazu billboardů? Přečtěte si více

 Provozovatelé reklamních ploch proti nové zákonné úpravě protestují vylepením motivu české vlajky


Pozdější pátrání médií však ukázalo něco jiného. Za kampaní totiž údajně stojí přímo PR oddělení společnosti JCDecaux, respektive společnost Marcus and art, kterou si JCDecaux na PR služby letos na jaře najala. A jednatele společnosti Marcus&Art Miroslava Deneše jmenovalo JCDecaux tiskovým mluvčím dceřiné společnosti Rencar. Právě té společnosti, která je díky svým aktivitám v Dopravním podniku hlavního města Prahy vyšetřována Policií České republiky a čelila několika domovním prohlídkám. A byl to právě Miroslav Deneš, který musel vysvětlovat, proč policie z dceřiné společnosti JCDecaux odnáší pytle plné počítačů.

„Naše společnost pro zadavatele poskytla pouze standardně objednané plochy. Kampaň je standardně objednaná. Informace o zadavatelích reklamy s ohledem na smluvní podmínky nemůžeme zveřejňovat,” řekla serveru Info.cz marketingová manažerka JCDecaux Jana Lysáčková. Odmítla tak, že by za kampaní byl její zaměstnavatel.


Silničáři odstranili legální billboard, stěžuje si majitel

Silničáři začali 9. října na dálnici D1 s likvidací nelegální reklamy. Odstranění billboardů z ochranného pásma dálnic a silnic 1. třídy vyžaduje novela zákona o pozemních komunikacích. Majitelům reklamních ploch nařizuje z bezpečnostních důvodů jejich odstranění, pokud jsou blíž než 250 metrů od dálnic a 50 metrů od silnic první třídy. Snímek byl pořízen u Humpolce na 89. kilometru dálnice směrem na Brno.


Stránka 17zaprodanců.cz a další web billboardovecesko.cz jsou registrovány spolu s webem Miroslava Deneše marcusandart.cz na stejné IP adrese u malého libereckého poskytovatele připojení společnosti, Stable. U všech webů včetně 17zaprodanců je pak uvedena stejná kontaktní adresa, Havlíčkova ulice číslo 13 v Praze 1. To by mohlo nasvědčovat tomu, že existuje napojení kampaně 17zaprodanců na JCDecaux.

„Agentura Marcus&Art s naší společností spolupracuje v oblasti externí komunikace a vztahů s médii,” potvrdila Lysáčková. Podobně se vyjádřil i Deneš. Ten ale pro Info.cz odmítl, že by jeho agentury stály za kampaní 17 zaprodanců. „Se zmiňovanou společností (HAB Consulting) nemáme nic společného. Stejně tak jsme nezaregistrovali zmiňovanou kampaň,” konstatoval Deneš.

MM25_AI

JCDecaux je přitom na reklamním trhu konkurentem firmy BigBoard, jíž billboardy u dálnic patřily a nyní proti zákazu protestuje.

Související články:

Silničáři napočítali 6891 billboardů. Tři tisíce budou odstraněny

Billboardy s vlajkou jsou nebezpečnější, tvrdí sdružení. Podalo trestní oznámení

Provozovatelé odmítají odstranit billboardy u dálnic. Udělá to ŘSD, reaguje Ťok

Zákaz billboardů u dálnic vadí senátorům. Obrátili se na Ústavní soud


  • Našli jste v článku chybu?