Opravy dálnice D1 mezi Humpolcem na 90. kilometru a Větrným Jeníkovem mají velké zpoždění. Podle mluvčího Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Jana Rýdla je v tuto chvíli nereálné dokončit rekonstrukci úseku podle plánu, tedy v dubnu 2020. Práce za 1,75 miliardy korun provádí česko-italsko-kazašské sdružení. ŘSD připravuje sankce v řádu desítek milionů korun a nevylučuje ani, že by odstoupilo od smlouvy a vybralo nového dodavatele.
„Konstatujeme, že k dnešnímu dni je tady na tom úseku odpracováno zhruba 65 procent prací, které měly proběhnout,“ řekl Rýdl. Odstoupení od smlouvy s dodavatelem je jednou z variant dalšího možného postupu. „Já netvrdím, že se to stane,“ podotkl mluvčí. Společnost Geosan Group, která stavební sdružení vede, podle něj požádala generálního ředitele ŘSD o naléhavé jednání. „Předpokládám, že přijdou s návrhem harmonogramu, který dotáhne tu ztrátu,“ uvedl.
Opravy 13,6 kilometru dálnice mezi Humpolcem a Větrným Jeníkovem začaly 15. března. Pracuje na nich sdružení tvořené italskou firmou Toto Costruzioni Generali, kazašské SP Sine Midas Stroy a české stavební společnosti Geosan Group. Jde o nejdelší rekonstruovaný úsek dálnice mezi Prahou a Brnem.
D1 mezi Mirošovicemi a Kývalkou byla kvůli rekonstrukci rozdělena na 21 úseků. Od roku 2013 byly dokončeny opravy devíti z nich, na dalších pěti stavaři pracují.
Revoluce ve stavebnictví: od roku 2022 musí být státní zakázky zpracovány digitálně
Přečtěte si také: