Čtyři z pěti matek pravidelně zakouší sociální izolaci, úzkosti či pocity osamělosti a až 70 procentům z nich chybí ověřený a ucelený zdroj informací pro dobré zvládnutí mateřství. Tyto nelichotivé výsledky průzkumů se loni rozhodly změnit kamarádky Laureen Höllge a Johana Šperlová, které založily aplikaci jménem Mamio.
„V době, kdy existují aplikace na téměř každý problém, nás překvapilo, že na českém trhu chyběla moderní a funkční platforma pro mámy. Proto jsme se rozhodli vybudovat takový Tinder pro mámy s dalšími užitečnými funkcemi, které průběžně rozšiřujeme. Našim cílem je vytvořit moderní alternativu k rodičovským fórům, kde lze najít podporu podle věku dítěte,“ uvedla CEO společnosti Höllge.
Klíčovou funkcí nové aplikace je kromě zmíněné seznamky takzvaný Průvodce mateřstvím. V něm uživatelky naleznou personalizovaná doporučení s ohledem na věk a vývojové milníky dítěte, čtivé články zaměřené na partnerské vztahy, finance, práci či mateřství a také odpovědi na nejčastější otázky.
Novinka se díky mnoha svým funkcím rychle uchytila, takže Mamio aktuálně pomáhá už každé desáté české matce dítěte v předškolním věku. Dohromady má aplikace přes 50 tisíc uživatelek, což pro společnost představuje významný milník. „Naším cílem je nejen usnadnit maminkám každodenní život, ale také bourat tabuizovaná témata spojená s mateřstvím a poskytnout důvěryhodný a přehledný zdroj informací,“ doplnila Höllge.
Tým Mamia chce i nadále pracovat na rozšíření funkcionalit aplikace a připravuje se na expanzi na další trhy. Nedávno firma spustila třeba novou funkci videotestování produktů, která má uživatelkám pomoci s výběrem a orientací se v mateřské výbavě. „Máme před sebou ještě dlouhou cestu, ale 50 tisíc uživatelek je pro nás důkazem, že naše práce má smysl. Věříme, že každá máma si zaslouží podporu a komunitu, na kterou se může spolehnout,“ uzavřela šéfka Mamia.