Menu Zavřít

Němci se pochlubili vizualizací plánovaného Krušnohorského tunelu. Má být součástí vysokorychlostní tratě mezi Prahou a Drážďanami

Včera
Vizualizace Krušnohorského tunelu – nejdelší železniční stavba spojující Česko a Německo.
Autor: DB InfraGo

Největší německý železniční přepravce Deutsche Bahn, respektive jeho dceřiná společnost DB InfraGO, která je správcem tamní železniční infrastruktury, zveřejnila první vizualizaci toho, jak by mohl vypadat plánovaný Krušnohorský tunel. Upozornil na to server Zdropravy.cz.

Zdroj: Youtube.com

Zmíněný třicet kilometrů dlouhý tunel bude součástí vysokorychlostní železnice, jež má spojit Prahu s Drážďanami. Osobní vlaky by jím podle webu Vrtky.cz měly jezdit rychlostí až 230 kilometrů za hodinu.

Z české strany bude tunel začínat u obce Chabařovice, jeho konec je projektován poblíž německého sedmnáctitisícového města Heidenau. Česká část tunelu má měřit 11,7 kilometru. Až bude hotový, stane se nejdelší stavbou svého druhu na obou stranách Krušných hor, tedy jak v Česku, tak v Německu.

Kdy přesně to bude, je však v tuto chvíli stále ve hvězdách. Na české straně totiž tunel naráží na značný odpor – třebaže geologický průzkum mezitím již započal. Plán zahájení výstavby byl v minulosti několikrát odložen, aktuálně Správa železnic počítá s rokem 2030.