Menu Zavřít

Není na něm vidět pot, odolá špíně a snižuje zápach. Lidé na chytré oblečení od CityZenu, zdá se, slyší, firma hlásí 191milionový obrat

Včera
Autor: CityZen

Na trhu je sotva šest let, ale i tak má na svém kontě již řadu úspěchů. Řeč je o české společnosti CityZen, která se zabývá výrobou „chytrého“ oblečení, jež se pyšní mimo jiné tím, že na něm není vidět pot a je odolné vůči špíně. Chrudimský výrobce patří podle poradenské společnosti Deloitte k nejrychleji rostoucím technologickým firmám v rámci celé střední Evropy (vloni v prestižním žebříčku Deloitte Technology Fast 50 CE skončil na druhém místě), což nyní dokládají i nedávno zveřejněné finanční výkazy.

Obrat společnosti v loňském roce dosáhl hranice 191 milionů korun, tedy meziročně o nějakých 6,5 procenta. A pokud jde o výsledek hospodaření jako takový, ten se po zdanění vyšplhal na hodnotu 19 milionů.

Outstream Placeholder

„Celý módní průmysl čelí enormnímu tlaku kvůli zvyšování cen vstupů, energií a dlouhodobě nepříznivé ekonomické situaci. CityZen roste navzdory tomuto nepříznivému vývoji, což potvrzuje sílu naší značky i rostoucí poptávku po kvalitním a udržitelném oblečení,“ okomentoval finanční výsledky společnosti její šéf Pavel Hrstka.

Během loňského roku značka, která aktuálně zaměstnává na 50 lidí, rozšiřovala síť svých maloobchodních prodejen – přibyly obchody v Praze a Hradci Králové. A v procesu pokračovala i letos, kdy vznikly kamenné pobočky v Brně a Olomouci. Cílem přitom je provozovat takovouto pobočku v každém krajském městě.

„Offline prodeje v rámci kamenného retailu představují až 60 procent celkového fashion segmentu v České republice a my tento trend nechceme ignorovat. Proto investujeme do rozšiřování kamenných prodejen, které nám pomáhají posilovat povědomí o značce napříč regiony,“ objasnil Hrstka s tím, že záměr CityZenu je nanejvýš jasný: „Chceme vrátit slávu českému textilnímu průmyslu a ukázat, že české firmy umí vyrábět oblečení špičkové kvality. Do budoucna se nevyhneme otázce vlastní výroby, jelikož kapacity externích dodavatelů z řad lokálních textilek jsou omezené.“