Všetatský závod nadnárodní společnosti Thimm získal mezinárodní cenu za inovativní obalové řešení. V soutěži v WorldStar Packaging Awards 2024 se mu podařilo zvítězit s konceptem Když zavoní Romadur.
„Letošní ročník byl skutečně mimořádný. Výhra v tak silné mezinárodní konkurenci je pro nás obrovským úspěchem,“ komentuje generální ředitel a jednatel Thimmu Martin Hejl. Na inovace a ekologické obalové materiály společnost sází dlouhodobě, konkrétně v případě Romaduru se soustředila hlavně na udržitelnost použitých materiálů, funkčnost a originální vzhled.
Novým obalem, který firma vytvářela pro Madetu, chtěla demonstrovat inovativní řešení. „Obal byl pečlivě navržen nejen pro dokonalé rozpečení sýra, ale také pro pohodlnou konzumaci a jedinečnou prezentaci samotného produktu,“ podotýká Hejl s tím, že přímo v tomto materiálu bylo možné sýr na akci rozpéct. A co víc, při navrhování obalu myslela společnost také na životní prostředí. Vyroben je totiž z vlnité lepenky, která patří k nejvíce recyklovaným materiálům v Evropě.
Ocenění s názvem WorldStar uděluje společnost World Packaging Organisation (WPO) zaměřující se na rozvoj obalových technologií už od roku 1970. Kromě toho firma pomáhá optimalizovat samotnou distribuci a konzervaci potravin.
V letošním ročníku mezi sebou soutěžilo 435 návrhů, jež pocházely ze 41 různých zemí, přičemž ocenění si nakonec odneslo celkem 214 účinkujících. Nejúspěšnější bylo v tomto ohledu Japonsko, Německo, Austrálie a Nový Zéland. V České republice a na Slovensku v tomto roce zabodovalo hned 10 různých řešení. Konkrétně to od firmy Thimmm přední příčky obsadilo také v roce 2021 a 2022. Obecně se pak mezi oceněnými vyskytuje už poslední dvě dekády. „Vždy se snažíme přicházet s aktuálními trendy v oboru,“ uzavírá Hejl.