Menu Zavřít

Přes tuzemský portál Slevomat koupili Češi loni zážitky za 3,4 miliardy korun, nejvíce utráceli za cestování

24. 1. 2024
Autor: Slevomat

Český zážitkový portál Slevomat loni vykázal tržby v hodnotě 3,4 miliardy korun, což je nejlepší výsledek od založení společnosti v roce 2010. „Úspěch připisujeme rozsáhlým investicím do brandové komunikace i kvalitní nabídce od mnoha partnerů,“ komentuje generální ředitel portálu Ladislav Veselý s tím, že meziroční nárůst tržeb činil 18,3 procent a že hrubý zisk vzrostl o 17 procent na 701 milionů korun, zatímco EBITDA, tedy zisk před úroky, odpisy a daněmi, dosáhla milníku 214 milionů.

Největší zájem byl o vouchery na cestování, které představovaly více než 60 procent zakoupených zážitků. Češi skrze portál zamířili hlavně do Polska a Pobaltí. „Tyto dvě destinace překonaly i stálice jako Chorvatsko, Rakousko či Slovensko. Právě Polsko bude také jednou z nejatraktivnějších destinací v roce 2024,“ předpovídá Veselý a dodává, že mezi dlouhodobě vyhledávané zážitky patří také masáže či různá degustační menu. Vyšší zájem byl podle Slevomatu i o aktivity pro mladé lidi a rodiny s dětmi, například únikové hry a zábavní parky.

I přes rekordní tržby se na prodejích Slevomatu loni přeci jen odrazila rekordní míra inflace. Vyšší výdaje tak řada Čechů kompenzovala lokálními dovolenými i krátkodobými pobyty. „Po pandemii začali Češi dlouhé dovolené plánovat více dopředu. Pro prodloužené víkendy se lidé naopak rozhodují i spontánně,” dodává Veselý.

 V rámci Nadačního fondu Slevomatu Češi celkem letos přispěli na pomoc seniorům částku 5,7 milionů korun.