Nové trakční soustavy či tramvaje jezdící od Estonska po Německo. Český železniční průmysl uhání plnou parou vpřed a směřuje k více než 140 miliardovému obratu, což znamená meziroční nárůst o zhruba 10 procent. Vyplývá to z nově zveřejněných informací Asociace podniků českého železničního průmyslu (ACRI), která sdružuje podniky zaměstnávající celkem přes 22 tisíc lidí.
„Očekávání jsou poměrně velká a vycházejí z již kontrahovaných smluv, které pokrývají dodávky na delší období. Naše predikce tak bývá zpravidla velice přesná,“ říká Marie Vopálenská, generální ředitelka ACRI.
Významnou měrou k překonání oné 140miliardové hranice přispívá například společnost Škoda Group. Ta letos mimo jiné představila jednotky RegioPanter osazené bateriemi a vyrobila další příměstské vlaky pro České dráhy. Kromě toho navíc plzeňská společnost dodala svá vozidla do Lotyšska a zahájila jejich převoz do sousedního Estonska. Opomenout nicméně nelze ani dodávku prvních tramvají do německých měst Frankfurt nad Odrou a Chotěbuz či do Bratislavy.
Ostatně je to právě export zdejší produkce do zahraničí, který představuje hlavního tahouna českého železničního průmyslu. Jeho podíl na celkovém objemu bude podle ACRI letos činit asi 60 procent.