Menu Zavřít

V aplikaci My Air jde nově vystavovat i faktury. Služba je ale k dispozici jen pro podnikatele

12. 9. 2023
Autor: Air Bank

Air Banka spustila od 11. září novinku, která potěší některé podnikatele využívající služby tohoto bankovního domu. Podnikatelé a OSVČ nyní mohou aplikaci My Air využívat také jako fakturační systém, který jim umožní vystavovat faktury, kontrolovat jejich splatnost a automaticky odesílat upomínky. Banka se pro doplnění aplikace rozhodla na základě průzkumu, který ukázal, že část podnikatelů stále ještě preferuje ručně vystavované faktury.

"Bezmála polovina oslovených podnikatelů stále vystavuje faktury ve wordu nebo excelu. Každou fakturu tak musejí sami od začátku do konce vyplnit, uložit do pevného formátu pro odeslání odběrateli, sledovat v přehledu plateb její proplacení a případně po uplynutí termínu její splatnosti ještě pro dlužníka připravit upomínku, říká Jiří Suchý, ředitel divize Produkty a inovace Air Bank.

Podobné služby nabízí i řada jiných fakturačních systémů, ale ty jsem placené a zdarma je možné využívat jen do určitého počtu faktur nebo zákazníků. Air Bank se chlubí, že za to nic nechce. Naši klienti budou moci využívat tuto službu přímo u nás v aplikaci zdarma a zároveň zde vyřeší většinu běžných potřeb, jako je například spárování s platbou nebo upozornění na fakturu po splatnosti, které obvykle bývají placené, doplňuje.

Aplikace umí kromě jiného také připravit přehled faktur a podklady pro roční daňové přiznání. Poskytuje kompletní přehled o stavu veškerých faktur a upozorní na uplynutí termínů splatnosti. Fakturace v aplikaci My Air umožňuje vyplňovat faktury stejně jednoduše jako běžné platební příkazy a připravit je ve formátu PDF rovnou k odeslání zákazníkovi způsobem, na který je podnikatel zvyklý, tedy například e-mailem.

Novinka se týká pouze lidí, kteří mají u Air Bank vedený podnikatelský účet na IČO. Na běžném účtu pro fyzické osoby tedy možnost fakturace neuvidíte.