Další pokles prodeje za loňský rok, již třetí za sebou, ohlásil přední světový výrobce džínů Levi Strauss. S tržbami ve výši 5,14 miliardy dolarů je to jen o čtrnáct procent více než ve firemním černém roce 1991. Pro letošek už ale počítá se st abilizací a napřesrok s růstem. Zisky firma neoznámila.
Hlavním důvodem propadů je podle vedení pokles zájmu teenagerů a to, že firma nereaguje na nové trendy. S posledním hitem přišla na trh před patnácti lety - byly to dodnes poměrně úspěšné Levi s 501. Novinkou jsou nyní džíny pro teenager y posedlé klubovými zábavami, o dlouhodobém úspěchu se však pochybuje. Dnes se Levi s podílí na celosvětovém prodeji džínů dvaceti procenty, ale zájem podle módních expertů brzy opadne.
Společnost nyní začíná s restrukturalizací, zruší třicet výrobních závodů po celém světě a propustí téměř šest tisíc zaměstnanců. A především hodlá změnit cílovou skupinu zákazníků - už nechce vydělávat pouze na mladých lidech mezi 18 a 24 lety. Nové levisky by měly oslovovat všechny generace. Úspěchu by měl napomoci i nový šéf společnosti Philip Marineau, který do loňského podzimu působil ve vedení PepsiCo.