Škoda Auto
Škoda Auto pokračuje v každoročním trendu nárůstu výroby. Loňský rok firma zakončila s více než jedenáctiprocentním růstem prodejů a navýšením výroby o dvanáct a půl procenta oproti předchozímu roku. „Došlo k upevnění a posílení naší pozice jak ve střední, tak i v západní Evropě,“ říká mluvčí automobilky Jaroslav Černý.
V roce 2006 dodala Škoda, přítomná na více než devadesáti světových trzích, celkem 549 667 vozů modelových řad Fabia, Octavia, Roomster a Superb. „Nárůst našich prodejů byl větší než celkový růst trhu,“ připomíná Detlef Wittig, předseda představenstva Škody Auto.
Z modelové nabídky se nejvíce prodávala Octavia včetně starší verze Tour. Octavia předstihla i dosud nejprodávanější Fabii, když se jí prodalo celkem 270 274 vozů. V závěsu za ní se umístila modelová řada Fabia s celosvětově 243 982 prodanými vozy. Superb si za své auto zvolilo 20 989 zákazníků, což je méně než před rokem. Vůz z nové modelové řady Roomster, která byla uvedena na trh až v polovině loňského roku, si pořídilo 14 422 zájemců.
Vzhledem k růstu si mladoboleslavská automobilka vylepšovala i své tržní podíly. V západní Evropě firma navýšila prodej o 9,1 procent na celkových 301 343 vozů. Nejúspěšnějšími trhy se pro Škodu staly Německo, Velká Británie, Španělsko a Rakousko, v České republice škodovky opět obhájily vedoucí pozici podobně jako v Polsku nebo na Slovensku.