Menu Zavřít

8 tipů, jak si udržet práci

12. 7. 2016
Autor: Profimedia.cz

Máte novou práci a chtěli byste si ji co nejdéle udržet? Tak za prvé, neustále se neobávejte, že o oni přijdete. Buďte pracovití, loajální, neustále na sobě pracujte a hlavně buďte sami sebou. Přečtěte si i další tipy, kterými je dobré se řídit, abyste o své místo nepřišli.

1. Dochvilnost.

Ano, dochvilnost je potřeba. Choďte do zaměstnání včas, stejně tak na schůzky. Pokud se zaměstnavatel nemůže spolehnout ani na vaši dochvilnost, jak se na vás má spolehnout s důležitými úkoly?

2. Není vám něco jasné? Ptejte se!

První měsíce v nové práci nejsou legrace. Vše vám přijde chaotické. Proto není nic jednoduššího, než se zkrátka zeptat. Žádný učený z nebe nespadl! Je lepší si přiznat, že něco nevíte, než se tvářit, že je všechno v pořádku a pak dělat zbytečnou práci nebo hůř, přidělávat práci kolegům. Postupem času byste měli být schopní pracovat samostatně.


Hořet ano, vyhořet ne. Jak se bránit stresu

 Pracovní vytížení, ilustrační foto


3. Moc aktivní? Málo aktivní? Nejlepší je zlatá střední cesta.

Nebuďte příliš aktivní, ale ani zbytečně skromní. Pokud budete hned ze začátku extrémně aktivní, zaměstnavatel to bude brát za samozřejmost a bude vás úkolovat stále více a více. Nemluvě o možném syndromu vyhoření. Ale ani vaše pasivita není výhra, s tou to můžete dopracovat leda tak k výpovědi. Pracujte tak, abyste plnili úkoly, ale zároveň se z toho nezhroutili. Aktivně se zajímejte o situaci ve firmě a uvažujte nad tím, jak jí být prospěšný. Vaše aktivita by neměla být neupřímná, měla by odpovídat vašemu temperamentu a pracovní pozici.

4. Asertivita je potřeba.

Každý zaměstnanec má svá práva a může je prosazovat. Nenechte se zaměstnavatelem ani kolegy využívat a umějte si prosadit svůj názor. Máte nějaký nápad na zlepšení chodu firmy? Nebojte se ozvat, i kdyby se tip vašemu zaměstnavateli nezamlouval. Ukažte, že jste aktivní a loajální.

5. Nepanikařte a nestresujte se zbytečně.

Každé zaměstnání má své klady a zápory. Nesnažte se hledat jen negativa. Mějte svoji práci rádi. Nenechte se vytočit nepříjemným kolegou či šéfem. Pracujte s klidem. Věřte, že stres ničemu nepomůže.

Přečtěte si, jak relaxují úspěšní:

7 tipů na relax od slavných byznysmenů

 Marissa Mayerová, kritizovaná šéfka Yahoo (Autor: TechCrunch, Flickr.com - CC BY 2.0)

6. Chraňte si své soukromí.

Dávejte si pozor na množství vypouštěných informací o vašem osobním životě a o vašich pocitech. Popravdě, nikoho nezajímá, že byste se radši váleli doma v posteli, že si o šéfovi myslíte nepěkné věci nebo že jste na minulé pozici měli lepší plat. Kolegům se akorát tak znelíbíte a nikdy nevíte, kdy se co dostane k vedení. Tyto informace si raději nechte pro vaše opravdové přátele.

MM25_AI

7. Odpočívejte.

Nebuďte extrémními workoholiky. Ano, práce je důležitá, ale nic se nesmí přehánět. Odpočiňte si, věnujte se svým koníčkům, rodině, přátelům. Nezapomeňte, váš život se přeci nesestává jenom z nekonečné práce, nepropásněte tedy kvůli vytížení v zaměstnání věci, které by vás pak mrzely.

8. Buďte sami sebou.

Nehrajte si v práci na někoho, kdo nejste. Buďte autentičtí, nepodceňujte se, věřte si. Stejně tak není dobré se nad ostatními povyšovat. Buďte lidští a nezapomeňte, že upřímnost se cení, pokud jí není samozřejmě příliš mnoho.


Přečtěte si pětici rad, jak začít s byznysem:

Pět rad jak rozjet byznys a nezkrachovat

 Ilustrační foto

  • Našli jste v článku chybu?