Největší světový producent piva Anheuser-Busch InBev zahájil prodej menších německých značek piva Hasseröder a Diebels. Skupina tím pokračuje v odprodeji části majetku po loňském převzetí britské společnosti SABMiller. Agentuře Reuters to sdělily informované zdroje. Letos už AB InBev prodal Plzeňský Prazdroj spolu s dalšími čtyřmi evropskými pivovary z bývalého SABMilleru japonské skupině Asahi.
AB InBev podle zdrojů poslal potenciálním zájemcům první informační balíky a požádal je o předložení předběžných nabídek. Prodej obou německých značek by mohl skupině vynést až 200 milionů eur (5,25 miliardy korun).
AB InBev na prodeji podle zdrojů spolupracuje s finančním domem Deutsche Bank. Mluvčí skupiny potvrdil, že firma zvažuje budoucnost obou německých pivovarů a jedná o tom „s omezeným počtem investorů“; dodal ale, že na bližší informace je stále ještě brzy.
Kdo je Anheuser-Busch InBev |
---|
Skupina vznikla v roce 2008, kdy belgický pivovar InBev převzal za 52 miliard dolarů (dnešních 1,2 bilionu korun) amerického konkurenta Anheuser-Busch. Svého největšího rivala SABMiller pak skupina koupila za téměř 100 miliard dolarů. Anheuser-Busch vede mnoho let řadu právních sporů s českým pivovarem Budějovický Budvar o používání značky Budweiser. |
Hasseröder a Diebels mají roční tržby celkem asi 140 milionů eur a piva obou značek se prodávají převážně na domácím, tedy německém trhu; Hasseröder je jednou z nejprodávanějších značek ve východním Německu a Diebels je znám tmavým pivem Altbier, které se pije zejména v Düsseldorfu a okolí. Předpokládá se, že by o ně mohly mít zájem velké německé pivovary jako je Bitburger nebo Radeberger.
Přečtěte si také: