Menu Zavřít

AB InBev pokračuje v odprodejích. Nabízí německé pivovary Hasseröder a Diebels

20. 6. 2017
Autor: AB Inbev

Největší světový producent piva Anheuser-Busch InBev zahájil prodej menších německých značek piva Hasseröder a Diebels. Skupina tím pokračuje v odprodeji části majetku po loňském převzetí britské společnosti SABMiller. Agentuře Reuters to sdělily informované zdroje. Letos už AB InBev prodal Plzeňský Prazdroj spolu s dalšími čtyřmi evropskými pivovary z bývalého SABMilleru japonské skupině Asahi.

AB InBev podle zdrojů poslal potenciálním zájemcům první informační balíky a požádal je o předložení předběžných nabídek. Prodej obou německých značek by mohl skupině vynést až 200 milionů eur (5,25 miliardy korun).

AB InBev na prodeji podle zdrojů spolupracuje s finančním domem Deutsche Bank. Mluvčí skupiny potvrdil, že firma zvažuje budoucnost obou německých pivovarů a jedná o tom „s omezeným počtem investorů“; dodal ale, že na bližší informace je stále ještě brzy.

bitcoin_skoleni

Kdo je Anheuser-Busch InBev
Skupina vznikla v roce 2008, kdy belgický pivovar InBev převzal za 52 miliard dolarů (dnešních 1,2 bilionu korun) amerického konkurenta Anheuser-Busch. Svého největšího rivala SABMiller pak skupina koupila za téměř 100 miliard dolarů. Anheuser-Busch vede mnoho let řadu právních sporů s českým pivovarem Budějovický Budvar o používání značky Budweiser.

Hasseröder a Diebels mají roční tržby celkem asi 140 milionů eur a piva obou značek se prodávají převážně na domácím, tedy německém trhu; Hasseröder je jednou z nejprodávanějších značek ve východním Německu a Diebels je znám tmavým pivem Altbier, které se pije zejména v Düsseldorfu a okolí. Předpokládá se, že by o ně mohly mít zájem velké německé pivovary jako je Bitburger nebo Radeberger.

Přečtěte si také:

Pan Pivo: Jiří Boček vydržel v čele Budvaru čtvrtstoletí

Prazdroj definitivně převzali Japonci

Pivo z lavoru. V Číně vyhmátli falešný Budweiser


  • Našli jste v článku chybu?